Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#33725Donášení zásilek předem zaplacených na jinou adresu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 minut 30 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2019, před 6 lety

Natálie Vrkoslavová

Znění stížnosti

Dobrý den, pravidelně mi paní pošťačka z místní pošty donáší zásilky na adresu mé sestry, přestože bydlíme každá na druhé straně města. Často mi nechávala balíčky ze zahraničí předem zaplacené i u sousedky a já potom musela pátrat, kde své zásilky hledat, protože jeden den mi přišlo oznámení, že mám zásilku na poště, další den mi zase volala sestra, že mám něco u ní, a někdy mě zase naháněla sousedka, že jí balíčky pošťačka přenechala. Proto jsem si vyjednala odnášku zásilek tzn. že mi tyto balíčky zůstanou na poště a já se pro ně dostavím sama. Domů mi nechodí žádná oznámení, občas přijdou právě k sestře výzvy k vyzvednutí, ale u mě doma se o to už ani nesnaží. Nicméně i přes vyjednanou odnášku mi už po několikáté přišla zásilka k sestře. Komicky na balíčku bylo napsané moje číslo popisné a pod ním přepsáno na sestřino. Nehledě na to, že mi jeden čas nechávala balíky i na schodech u sestry před barákem s volným přístupem všem kolemjdoucím.


Produkt

Pošta Raspenava


Požadované řešení

Chtěla bych, aby se má výhrada odnášky brala seriózně a já nehledala zásilky pokaždé jinde. Objednávám nejen levné věci a nebaví mne potom řešit, jestli mám zásilku reklamovat, že nedošla, nebo jen z nedbalosti pošťačky byla odcizena. Přeji si, aby se tedy moje zásilky zanechávaly výhradně a pouze na pobočce České pošty v Raspenavě a nedocházelo tak k odcizování mých zásilek.
Sestra sama si již na podobné jednání stěžovala přímo na pobočce, kde jí bylo sděleno, že to není možné - zřejmě to bylo řečeno jen pro to, že za paní, která dělá na přepážce stala ona doručovatelka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 10:03, před 6 lety

O odnášku poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek může adresát požádat na kterékoliv poště. Odnáška poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek bude realizována z pošty dohodnuté mezi adresátem a podnikem. Podnik na základě žádosti zajistí, aby byly poukázané peněžní částky a všechny nebo jen některé druhy poštovních zásilek adresátovi ukládány na dohodnuté poště bez pokusu o dodání v místě určeném v poštovní adrese s tím, že si je bude z pošty odnášet. Podnik žádosti o odnášku zásilek nevyhoví v případech, kdy by to bylo v rozporu s poštovní smlouvou uzavřenou s odesílatelem (u poštovních zásilek se zeleným pruhem). Odnáška poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek platí po dobu určenou žadatelem.

Spotřebitelka může reklamovat dohodnutou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.

Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.