Společnost


Globalmall s.r.o.

Počet nahlášených stížností:90
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33730Nevyzvednutá zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2019, před 6 lety

Marrin Kandráč

Znění stížnosti

Je tato informace správná a je potřeba zaplatit náhradu poštovného?

Nevyzvednutá dobírka

Pokud Vám zašleme objednané zboží na dobírku, které nebude v termínu vyzvednuto a následně vráceno k nám zpět, bude Vám účtováno k náhradě zmařené poštovné ve výši 199 Kč (poštovné k Vám i zpět k nám + balné)
Na tuto částku Vám bude zaslána faktura k úhradě prostřednictvím emailu. Pokud nebude faktura do 7 dnů zaplacena, pohledávka může být vymáhána soudně nebo odprodána firmě zabývající se vymáháním pohledávek.

ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
"Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme."

Nepřevzetím zásilky byste výše zmíněný zákon porušil/a!

Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci PPL a ti Vás budou při doručení kontaktovat.

Přestože je to Vaše zákonná povinnost, zásilku jste si nevyzvedl/a


Požadované řešení

Mám nebo nemám platit?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2019 09:26, před 6 lety

Odstoupit od smlouvy prostým nepřevzetím zboží možné není - je nutné o tomto rozhodnutí prodávajícího informovat, a pokud už je zboží na cestě, mělo by ze strany kupujícího spotřebitele dojít k převzetí zboží a jeho následnému vrácení prodávajícímu na náklady spotřebitele. Pokud k převzetí nedošlo, nebrání to tomu, aby spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.

Spotřebitel je dle zákona povinen nést náklady spojené s vrácením zboží, zatímco na prodejci leží náklady spojené s dodáním zboží ke spotřebiteli.

Co prodávající účtovat může, jsou nanejvýš účelně vynaložené náklady spojené s uchováním věci ve smyslu § 2120 občanského zákoníku. Zboží může prodejce uskladnit po dobu prodlení spotřebitele a požadovat po něm navíc zaplacení skladného podle § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. O povinnosti zaplatit skladné, jakož i jeho výši, by však prodejce měl předem informovat, ideálně v kupní smlouvě a v obchodních podmínkách.

Pouze v případě že by přepravní společnost prodejci účtovala další poštovné kvůli tomu, že si kupující zboží nepřevzal a přepravní společnost jej prodejci bude zasílat zpět, potom by prodejce mohl požadovat uhrazení tohoto navíc vyměřeného poštovného z titulu náhrady škody porušením zákonných povinností spotřebitele, v souladu s § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2019 12:37, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.