Společnost


Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33733Exekuce kvůli administrativní chybě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2019, před 6 lety

David Kovář

Znění stížnosti

Revizory jsem byl několikrát kontrolován v roce 2016, kdy mi bylo 16-17let. Moji rodiče byli (a stále jsou) ve velkých dluzích, proto nám nekupovali jízdné, nicméně jsem všechny pokuty předal tátovi, který slíbil, že to vyřeší.

Loni (v roce 2018) jsem se odstěhoval a zjišťoval, zda někde něco nedlužím. Jako první jsem zamířil právě na DPP (Na Bojišti 5, Praha 2). U přepážky mi bylo sděleno, že pod mým jménem (David Kovář, nar. 20.1.1999) evidují 3 nezaplacené pokuty z roku 2016 (konkrétně 6.1.2016, 14.6.2016 a 30.6.2016) a pokud uhradím částku 6 967Kč, bude vše vyřízeno. Po zaplacení této částky mi bylo sděleno, že dlužím ještě 4Kč, nikdo mi nebyl schopný vysvětlit proč, ale abych měl jednou provždy pokoj, poslal jsem 10Kč. Tímto mi bylo řečeno, že je pohledávka ukončená a já jsem si vyžádal "Potvrzení o bezdlužnosti", abych měl jistotu, že DPP už nic nedlužím. Potvrzení jsem obdržel poštou 18.12.2018.

V dubnu 2019 mi bylo na účtu exekučně zablokováno přes 12 000Kč, z čehož jsem byl velmi vyděšený. Když jsem zjistil, že se exekuce týká DPP, myslel jsem, že je to snad hloupý vtip. Na exekučním úřadě jsem se však dozvěděl, že se jedná o pokutu ze dne 27.4.2016.

Napsal jsem tedy dopis p. Pavlu Kurkovi, který potvrzení vydal. Také jsem se zastavil na DP, kde mi řekli, že žádnou moji pokutu neevidují. Až tehdy, když jsem předal paní za přepážkou dopis od exekutorky, tak byla schopna podle variabilního symbolu pokutu dohledat. Prý se kvůli administrativní chybě pokuta zařadila sice pod jméno David Kovář, ale s datem narození 20.1.1969.

Exekuci jsem musel uhradit, jelikož se blížil konec 30-ti denní lhůty a p. Kurka se vyjádřil, že je to celé moje chyba i přesto, že vydal potvrzení o bezdlužnosti.

Kvůli jejich zmatku v systému jsem musel zbytečně zaplatit 7 245Kč za náklady exekuce a oprávněného. Přitom kdyby mi to řekli už tehdy, když jsem tam byl poprvé, pokutu bych uhradil společně s těmi třemi ostatními.


Požadované řešení

Uhrazení nákladů exekuce dopravními podniky nebo jízdné na 2 roky zdarma.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2019 10:42, před 6 lety

Prokáže-li spotřebitel, že byl nesprávně či nedostatečně informován pracovníkem společnosti, má právo na náhradu škody, která mu v důsledku tohoto jednání vznikla. Pro prokázání této skutečnosti může sloužit uváděné "Potvrzení o bezdlužnosti".

V případě, že by daný spor nebylo možné vyřešit mimosoudní cestou, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na služby advokáta, který by mohl zvážit podání žaloby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2019 16:51, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.