Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obvykle dorazí složenka s výživným mojí matce ke 14. až 18. dni v měsíci. Dne 23.6. 2019 jsme se rozhodli zajít na poštu, ale daná složenka na poště prý není a slečna se tím už dále nezabývala. Když moje matka dostala nutné informace (město odeslání, číslo složenky) tak jsme dne 28.6. 2019 šli na místní pobočku České pošty znovu. A najednou se složenka našla! Matka nedostala ani výzvu k vyzvednutí ani informaci do schránky. Jako další tečka mezi oči bylo to, že prý datum uložení složenky na pobočce vypršelo, ve většině případů se jedná o 20 dnů, složenka byla odeslána 10.6. 2019 a na pobočku dorazila 12.6. 2019, takže 20 dní neuběhlo. Tudíž složenka byla odeslána zpět, bohužel daná osoba má místo bydliště na adrese místního městského úřadu. Takže další problém. Bylo nám řečeno, že se jedná o problém s doručením a máme podat reklamaci. Jenže se tento stejný problém stal před několika lety, také v červnu, kdy Česká pošta zadržovala listovou korespondenci, až po podání stížnosti bylo vyjádřeno napomenutí pro Českou poštu a moje matka obdrželo doslova BALÍK korespondence, která byla zadržována. Je jasné, že se tedy znovu jedná o plné pochybení dodání a o zadržování složenky (tedy peněz) Českou poštou. Kdybychom podali reklamaci její vyřízení by zabralo až 30 dní, proto jsme se rozhodujeme zda poslat stížnost rovnou ombudsmanovi České pošty či vše řešit soudní cestou a zda budeme požadovat náhradu. Mě osobně by zajímalo jak by toto řešil například nějaký senior, kterému pošta zadrží složenku s důchodem, jak by zaplatil nájem, když obecné řešení stížnosti a reklamace trvá 30 dní. To by ta osoba skončila pod mostem.
Zlepšení doručování a systému, jak je možné, že něco co doručilo není na místě a pak se to najednou objeví, to nechápu. Náhrada za vzniklé zadržování
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman