Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Před necelými 2 roky jsem zakoupil odšťavňovač. První závada byla, že se objevila prasklina na sběrné nádobě, kterou jsem zalepil izolepou a dal se dále používat. Po krátké době se ulomil bajonetový uzávěr nádoby a již jej nešlo používat. Zanesl jsem odšťavňovač do prodejny na reklamaci. Po týdnu mi sdělili, že se reklamace zamítá z důvodu uplatnění po záruční lhůtě 6 měsíců, protože se jedná o reklamaci tzv. příslušenství. Problém je v tom, že nádoba a víko spolu s motorem tvoří odšťavňovač - tedy co je to příslušenství ? V návodu je napsáno, že záruka se nevztahuje na součásti produktu, které jsou vystaveny normálnímu opotřebení. Tedy dle nich je prasknutí víka běžné opotřebení ? V tomto případě by se většina reklamací dala zamítnout, protože všechny součást stárnou. Zajímavostí je, že na obalu je napsáno záruka 3 roky na celek bez nějaké výjimky. Tedy zákazník to vidí a je ujištěn, že je to zřejmě kvalitní výrobek, když má tak dlouhou záruku. Při případné reklamaci ale řeknou, že záruka 3 roky je pouze na motor. K čemu mi bude samotný motor s 3 roční zárukou ? U odšťavňovače byl kartáček na čištění, který beru jako příslušenství a tedy jeho životnost je krátká.
Odšťavňovač SilverCrest 282311
Záruční oprava nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Podle § 510 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že se právní jednání a práva i povinnosti týkající se hlavní věci týkají i jejího příslušenství. Dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Pokud si prodávající a kupující ujednají zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění u nové věci, nepřihlíží se k takovému ujednání dle § 2168 občanského zákoníku.
Práva z vadného plnění však mimo jiné není možné uplatnit na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (§ 2167 písm. b) občanského zákoníku) a na vady, které kupující sám způsobil (§ 2170 občanského zákoníku). V případě soudního sporu by bylo nutné posoudit (např. prostřednictvím znaleckého posudku), zda poškození příslušenství zapříčinila vada materiálu nebo k němu došlo jinak.
Pokud je však na obalu prodávané věci uvedena doba, po kterou lze věc použít, dal prodávající na věc záruku za jakost (§ 2165 odst. 2 ve spojení s § 2113 občanského zákoníku). To znamená, že se zavázal, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti (jedná se o smluvní záruku). Pokud nebyly podmínky smluvní záruku ujednány odlišně (např. v záručním listě), vztahuje se tato záruka na celou věc včetně jejího příslušenství.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Meco,
je nám líto, pokud reklamace nebyla podle Vašich představ. Můžete nám sem napsat číslo Vaší objednávky? Předáme Váš podnět k přezkoumání reklamace kolegům ze zákaznické linky, kteří mají tyto záležitosti na starosti.
Děkujeme, s přáním pěkného dne
Lidl Česká republika
Dobrý den,
jedná se o reklamaci 226/352 ze dne 17.6.2019
Prasknutí nádoby není běžným opotřebením ale vadou materiálu.
Pavel Meca
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Meco,
můžete nám pro účely komunikace poskytnout Vaši e-mailovou adresu? Rádi bychom ji postoupili našemu oddělení zákaznického servisu.
Děkujeme. S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
kontaktní email: metronix@metronix.cz
Pavel Meca
Dobrý den,
děkujeme za zaslaný email. Předáme jej odpovědným kolegům.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Lidl Česká republika
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Lidl reklamaci uznal
Pavel Meca