Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po první neuznamé reklamaci jsem podal následující žádost o odstoupení od kupní smlouvy, ve které je shrnuta podstata reklamace. Žádost byla podána 16.5.2014, zamítnutí jsem obdržel dnes, 2.6.2014
Vážení,
tímto odstupuji od smlouvy o koupi kalového čerpadla Elpumps BT 6877 K, které jsem u vás koupil dne 7.11.2013, protože po týdenním nepřetržitém provozu ve studni s čistou vodou zrezivělo a znehodnotilo vodu ve studni tak, že ji nebylo možné používat obvyklým způsobem.
V návodu k obsluze je uvedeno, že čerpadlo je
1.Určeno k čerpání čisté i odpadní vody, na čerpání vody z podzemních prostorů, šachet, studní.
2.Vybaveno automatickým spínačem a lze jej provozovat nepřetržitě a bez dozoru. Plovákový spínač po dosažení nastavené hladiny uvede čerpadlo do chodu.
V návodu k obsluze není
1.Upozornění, že při nepřetržitém provozu může čerpadlo zrezivět a může dojít k znečištění čerpané vody
2.Specifikováno jak dlouhý je nepřetržitý provoz
Vzhledem k tomu, že při použití čerpadla způsobem popsaným v návodu k obsluze dochází velmi rychle k jeho korozi a následnému znehodnocení vody ve studni, a tudíž jste nesplnili jakost, kterou má mít zboží při převzetí podle § 616 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, odstupuji od kupní smlouvy v souladu s § 622 odst. 2 téhož zákona. Žádám o vrácení kupni ceny ve výši 5990 Kč na účet č. **************, a to nejpozději do 30 dnů od doručení odstoupení. Výměna ani oprava výše uvedený problém neřeší.
První reklamace této vady, podaná 7.4.2014, byla zamítnuta – viz příloha.
Jako přílohy k této žádosti jsem dal
Kopie kupniho dokladu
Kopie části návodu k obsluze
Kopie zamítnuté reklamace
Návod k obsluze
http://data.garland.cz/attach/navody/elpumps/BT_CZ-SK.pdf
Produkt
http://www.garland.cz/e-obchod/bt-6877-k-kalove-cerpadlo-do-septiku-s-obeznym-kolem-695.html
BT 6877 K kalové čerpadlo do septiku s oběžným kolem, výr. č. 0924/2013
Vrácení peněz, protože výměna za stejný typ ani oprava výše uvedený problém neřeší. V nabídce Gralandu sice exituje levnějsí a méně výkonné čerpadlo BT 4877 K INOX kalové čerpadlo do septiku s oběžným kolem, které by mělo být 100% nerezové, ale vzhledem k tomu, jak se Garladn k reklamaci postavil nemám zájem cokoliv dalšího od téhle firmy kupovat.
|
Tweet |
V první řadě je nutné si uvědomit, že smluvním partnerem spotřebitele je prodávající. Ten odpovídá ze bezvadnost plnění a za řešení reklamace, pokud v záručním listě není uvedena jiná osoba určená k opravě. Odstoupení od kupní smlouvy ale musí být vždy směřováno vůči prodejci, protože jeho smyslem je ukončení smluvního vztahu a s uvedeným ditributorem neexistuje smluvní vztah.
Rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku lze uplatnit do šesti měsíců ode dne převzetí věcí, po této době se důkazní břemeno otáčí na spotřebitele. V takovém případě si může spotřebitel vybrat mezi opravou nebo výměnou, a až v případě, že to není možné, má právo na odstoupení od smlouvy. I přesto se jedná o reklamační řízení a prodávající má právo reklamaci posoudit.
Ustanovení § 622 se vztahuje na neodstranitelné vady, které se vyskytnou na výrobku v průběhu záruční lhůty. I v tomto případě musí být reklamace uznána, aby spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení. Poslední rozhodnutí by tedy mělo stát na prodejci.
V případě, že prodejce bude nadále trvat na svém stanovisku, je možné nechat si vypracovat znalecký posudek. Jestliže posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz
Dobrý den.Reaguji na stížnost pana Bahníka,který se obrátil na dtest ohledně zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy.
Ano,odstoupení od kupní smlouvy jsem panu Bahníkovi zamítl.Čerpadlo u mě zakoupené po 5.měsících reklamoval,já jsem reklamaci postoupil dovozci a autorizovanému servisu v jedné firmě a to Garlandu Jičín,neboť nemám požadované oprávnění provádět servis a opravy na čerpadlech.Autorizované servisní středisko Garlandu reklamaci zamítlo a neunali ji s tím,že čerpadlo je plně fukční a nejeví žádné známky vady. Akceptuji vyjádření servisního střediska a ještě k tomu autorizovaného , jakožto odborníka který je speciálně vyškolen pro tento model a proto nemám důvod tento jeho výrok měnit
a plně ho akceptuji.
Pan Bahník si mé vyjádření přebral a kopii přikládám v příloze.
Postupuji vůči zákazníkovi slušně se vstřícností ,známe se a za svým výrokem si stojím.
Budu vděčný za odpověď a Váš názor na můj postup s touto záležitostí.
S úctou Zdeněk Dubský-majitel prodejny.
Zboží má mít při převzetí jakost a užitné vlastnosti požadované smlouvou, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále by zboží mělo odpovídat účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. V tomto případě by bylo žádoucí vyžádat si například vyjádření jiných výrobců či prodejců čerpadel, případně jiných odborníků. Pokud zboží tyto vlastnosti nemá, jedná se o rozpor s kupní smlouvou. V takovém případě má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li to možné, může požadovat odstoupení od kupní smlouvy.
V předloženém případě existují dvě protichůdná stanoviska. K tomu připomínáme, že není v naší kompetenci jednoznačně rozhodnout o existenci vady. Mimosoudní řešení sporu je zaměřené na hledání určitého kompromisu, který bude vyhovat oběma stranám.
Jelikož se v tomto případě podle vyjádření stran nepodařilo dosáhnout shody, stížnost uzavíráme.