Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vazeni, jiz dvakrat a to od brezna 2019 pisu na cpi stiznost na p. P. (jméno viz referenční údaje). Tento najemnik bydlici nade mnou mi dela vikend co vikend ze zivota peklo. V 1 plus 1 porada jakesi akce s partou lidi. Ve dne vyspava a v noci vyvadeji jak smyslu zbaveni. Dupani, hlasita hudba, jeceni atd. Chtela jsem to nekolikrat resit s urednicema na pobocce v novem meste pod smrkem, bohuzel jsem se setkala s nepochopenim, vycitila jsem jakoze zvelicuji, nic se neresilo a jeste mi bylo naznaceno ze mi v listopadu konci smlouva. Myslim si, ze pan P. je jejich znamy a proto se radeji zbavi me. Je mi 59 let cely zivot pracuji, chovam se ohleduplne a toto jednani ze strany cpi mi prijde jako vysmech ze strany urednic. Jsem velice zklamana a navic mi tim vznika problem s hledanim nahradniho bydleni. Veselovska kveta
ruseni nocniho klidu
Postih pro neukazneneho neprizpusobiveho najemnika
|
Tweet |
Za situace, kdy je problematickým sousedem nájemník, se může spotřebitel obrátit na pronajímatele, který ho může podle okolností za jeho jednání i vypovědět z nájmu. Taková výpověď pronajímatele by byla zřejmě v souladu s § 2288 odst. 1) písm. a) občanského zákoníku. Z důvodu hrubého porušení nájemcovy povinnosti dle § 2256 občanského zákoníku, tedy opakovaného rušení nočního klidu. Je však nezbytné poučit nájemce o jeho právu vznést námitky a navrhnout přezkum výpovědi soudem dle § 2286 občanského zákoníku, neboť v opačném případě by byla výpověď neplatná.
U obecního úřadu a policie lze řešit popsané chování sousedů, které by mohlo být posouzeno jako přestupek. Jedná se o rušení nočního klidu, které v některých obcích upravují i místní vyhlášky.
Překročení zákonné hranice hluku však řeší i krajská hygienická stanice jakožto dozorový orgán, a to za předpokladu, že míra hluku překračuje hygienické normy stanovené nařízením vlády č. 272/2011, konkrétně v § 11. Překročení hlukových norem je možné prokázat odborným měřením.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.