Společnost


Sportsdirect.com Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:51
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#33756Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2019, před 6 lety

Věra Šantrůčková

Znění stížnosti

Dne 23.5.2019 jsme zakoupili v pobočce obchodu Sportsdirect.com v OC Letňany, Veselská 663, obuv Hot Tuna Cloggs Mens velikosti 42. Během několika dnů došlo při běžném užívání ke smrštění obuvi na velikost cca 37. Reklamováno dne 4.6.2019 na téže pobočce, prodavačka při přebírce zboží konstatovala, že boty asi byly na sluníčku, a proto se srazily, nabídla výměnu zboží. Toho jsme z obav z dalšího nekvalitního výrobku nevyužili a trvali na reklamaci. Dne 26.6.19 uzavřeno reklamační řízení jako neoprávněné - "vada byla způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním a nesprávnou údržbou nebo zásahem kupujícího". Když jsme se ohradili, že vystavení letní vodní obuvi slunci nelze zabránit a že nikde na obuvi nebylo varování ohledně zákazu vystavení slunci, dozvěděli jsme se, že na stránkách výrobce u tohoto produktu toto varování je.
1) Jako spotřebitel chci mít dostupné informace k dispozici v době a v místě nákupu zboží, není přijatelné se odkazovat na nutnost vyhledávat na webu koupené výrobky a sledovat jejich omezení.
2) samotná firma Sportsdircet.com na svých stránkách u tohoto produktu varování nemá a uvádí obuv jako vhodnou pro surfing - https://cs.sportsdirect.com/hot-tuna-cloggs-mens-222474?colcode=22247422.


Produkt

Hot tuna clogg Sn. 93, číslo zboží 222 474/22/280


Požadované řešení

VRácení peněz za zboží a změna postoje k podobným reklamacím, aby bylo se zákazníkem jednáno férově.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2019 15:18, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V případě oprávněné reklamace má spotřebitelka nárok primárně na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených možností lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.

Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitelka na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebitelce doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2019 16:33, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.