Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslali mi rifle o 10cm kratší a vymlouvali se, že jsem pořádně nevybral velikost, i když velikost byla správná, poslal jsem je zpet po domluve a že budu chtít vrátit poštovné, neboť chyba nebyla z mojí strany. A stejně mi uhradily na učet jen částku za rifle, takže jsem škodny já o 128 kc
bohužel :-(
panksé rifle cena 602 kc
Byl bych rád, kdyby mi poslali i tech 128 kc na učet, nevím proč bych měl být škodny, v dobré víře jsem si u nich zakoupil rifle a jsem zklamany a už nikdy bych na jejich stránky nešel..
|
Tweet |
Do 14ti dnů od převzetí zboží může spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy, pokud zboží zakoupil distančním způsobem, tedy například na internetu, jak stanoví § 1829 občanského zákoníku. Odstoupení od kupní smlouvy znamená zrušení smlouvy od samého počátku. Povinností spotřebitele je zboží vrátit a povinností prodejce je vrátit veškeré peněžní prostředky, které od spotřebitele přijal, a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud by si spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Mimo to má podnikatel také povinnost spotřebitele informovat o tom, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží (náklady, které měl spotřebitel se zasláním zboží zpět k prodávajícímu). Neučiní-li tak podnikatel, je povinen dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku tyto náklady spotřebitelce nahradit.
Pokud skutečná velikost výrobku odpovídá velikosti popsané u objednávky, prodávající není povinen věc vyměnit v rámci reklamace, jelikož ta není vadná. Pokud však skutečná velikost neodpovídá, může spotřebitel věc reklamovat, a tehdy bude prodávající povinen spotřebiteli bezplatně dodat v 30 denní zboží, které bylo předmětem objednávky. Pokud by spotřebiteli v souvislosti s oprávněnou reklamací vznikly náklady např. na poštovné, prodávající by byl povinen je uhradit, dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako náklady účelně vynaložené k uplatnění reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Nejednalo se o úmyslné jednání. Denně řešíme několik reklamací a vždy vracíme poštovné. Je možné, že na to nějaký kolega zapomněl, nebo neměl dostatek informací - např. číslo účtu kam lze tuto částku vrátit.
V příloze zasíláme potvrzení odeslání peněz a omlouváme se za komplikace.
Hodnocení:
Komentář: Moc dekuji Vaší společnosti dTest - Vašestížnosti.cz, jsem moc rád, že existuje společnost, která se zabývá problémy lidí, kteří mají problémy s eshopy a v dobré víře nakupuji a poté jsou nemile překvapeni s nečestným jednáním. Dekuji za pomoc
Merta