Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na základě kladně vyřízené reklamace, jsem žádala o proplacení poštovného za zaslanou reklamaci, ale byla mi proplacena nižší částka než byla uvedená na podacím lístku zaslané reklamace, firma mi odmítá zaplatit celou výši nákladů za poštovné, napsali mi
že nemám na celkovou výši poštovného nárok, protože přesahuje jejich uvedenou částku v reklamačních podmínkách, ale bylo mi poradnou sděleno, že v případě uznané reklamace mám právo na proplacení účelně vynaložených nákladů dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "OZ"). Uvedla jsem, že účelně vynaloženými náklady není vždy nejlevnější prodejcem nabízený způsob dopravy. Zkoušela jsem jim tuto verzi napsat a vše vyřešit smírně, ale opět mi firma odmítla vyhovět, proto se obracím na Vás.
Firma pravděpodobně nepočítá s tím, že od 1. března 2019 Česká pošta změnila ceny balíkových zásilek, proto je cena zasílání vyšší než mají uvedeno v jejich podmínkách, ale při zasílání reklamace jsem zaplatila jenom to, co Česká pošta vyžadovala za odeslání balíku, není moje chyba, že ta částka byla vyšší.
Reklamace kabelky a s ním spojené výše poštovného.
Doplacení výše poštovného za uznanou reklamaci.
|
Tweet |
Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno. Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.