Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
po 10 letech u Vodafonu jsem nucena odejít kvůli špatnému signálu a lepší nabídce od jiného poskytovatele. Dne 1.7. 2019 jsem navštívila prodejnu na náměstí Republiky 3, Plzeň, pracovitě č. 4 okolo 10hod , kdy jsem obsluhujícího konzultanta poprosila o změnu trv. bydliště. Dle OP mi řekl, že adresu nemůže nalézt cca po min mi oznámil, že to nějak do PC naťuká... adresa změněná není, dnes jsem volala na linku, kde mi bylo řečeno, že musím znovu na prodejnu,bohužel mám i jiné starosti než neustále chodit na Vaši prodejnu a čekat jestli budu mít štěstí na spolehlivějšího zaměstnance. Dále jsem se ptala jak je to s autoprolongací u mého tarifu, bylo mi sděleno, že je tam zaplá, že jsem si to podepsala ve smlouvě. ALe pokud vím tak od září 2017 je autoprolongace nezákonná a já naposledy smlouvu podepisovala v srpnu 2017, tudíž tento rok mi smlouvu bez mého souhlasu nesmíte prodloužit na to mi konzultant odvětil, že si mám klidně podat stížnost na ČTÚ , že je mu to vlastně jedno.Hovor ukončil tím, že do 5 dnů se mi kolegové ozvou a výpovědní lhůta mi běží od zadání jeho požadavku. Po zavolání na linku mi bylo sděleno, že tomu tak není . Včera jsem se ještě na prodejnu vrátila zda to nemůžeme řešit hned, pán mi odvětil, že to můžeme sepsat, a nebo mám počkat až mi navolají a ještě mě ujišťoval že výpovědní lhůta běží opravdu od této chvíle.Celkově se choval velmi arogantně a nadřazeně. Dnes když jsem volala na linku tak mi operátorka sdělila, že si na něho vlastně stěžovat nemůžu, že to se mnou nevyřeší a naznačila, že by se stížnost stejně zametla pod koberec... Tudíž volím tuto cestu dobře vím, že konzultant se dá dohledat dle systému...A pak nechápu proč nejbližší možné datum přenosu dle ČVOP je až 12.8.2019, když dnes jde dle zákona odejít během 4 dnů po zaplacení pokuty
tarif red
požaduji upřesnění všech informací ohledně autoprolongace, ČVOPu zde veřejně bez odpovědi , abych si zavolala na linku a podobně, již Vašich kliček mám plné zuby a dále aby konzultant podával pravdivé informace a choval se trochu profesionálněji tímto Vám dělá akorát ostudu
zak číslo zadávám jako neveřejný údaj, tímto eliminuji riziko Vašich vyhýbavých odpovědí
děkuji
|
Tweet |
Od 1.9.2017 je v platnosti novela zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (dále jen "ZEK"), která automatické prodloužení smluv váže na výslovný souhlas spotřebitele s prodloužením smlouvy. Novela zákona se vztahuje od 1.9.2017 i na právní vztahy v oblasti elektronických komunikací vzniklé podle právních předpisů platných do dne nabytí účinnosti této novely.
Konkrétní ustanovení ZEK, která upravuje postup při prodloužení smlouvy, je § 63 odst. 10 ZEK. Toto ustanovení říká, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy sjednané na dobu určitou, o blížícím se ukončení smlouvy a o možnostech jejího prodloužení. Pokud účastník neudělí svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, přechází smlouva ve smlouvu na dobu neurčitou.
Pokud by spotřebitelka smlouvu nevypověděla ke dni ukončení smlouvy a neprojevila by prokazatelně svůj souhlas s jejím prodloužením smlouvy opětovně o stejnou dobu, pro kterou byla smlouva původně uzavřena, pak by došlo ke změně smlouvy uzavřené původně na dobu určitou na smlouvu na dobu neurčitou.
Pokud již spotřebitelka nemá o smlouvu zájem, doporučujeme prodejci zaslat bez zbytečného odkladu s odkazem na výše uvedené sdělení, že již nemá účastník zájem o prodloužení smlouvy. Toto doporučujeme zaslat operátorovi nejlépe poštou doporučeně s dodejkou.
Pokud by prodejce i přesto smlouvu prodloužil automaticky na stejnou dobu, na kterou byla smlouva původně uzavřena, pak se lze obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorovým orgánem v oblasti telekomunikací. U Českého telekomunikačního úřadu pak lze zahájit mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Více informací o tomto řízení naleznete zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu .
Dobrý den, paní Pavlovská,
je mi líto, že jste se rozhodla odejít od Vodafonu. Kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, proto Vám posílám alespoň obecné informace.
O změnu adresy můžete požádat i online cestou prostřednictvím samoobsluhy Můj Vodafone na https://www.vodafone.cz/muj/prihlaseni?tc=fb, když po přihlášení s administrátorským heslem přejdete do sekce Účet - Formuláře - Žádost o změnu údajů - Vyplnit formulář. Do přílohy je zapotřebí vložit kopii občanského průkazu.
V sekci Účet - Smlouva a splátky můžete rovnou také zkontrolovat, jestli máte vypnutý souhlas s automatickým prodloužením smlouvy. Co se týče vystavení ČVOP, první možné datum přenosu nastavujeme na nejbližší termín po ukončení smlouvy na dobu určitou.
Mrzí mě, že návštěva prodejny neproběhla podle Vašich představ a že Vám kolega nedokázal pomoci. V každém případě ale děkuji za zpětnou vazbu.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.