Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Česká pošta mi napsala Email:
dne 27.6.2019 jsme převzali do přepravy zásilku Balík Do ruky od odesílatele Helvetia Apotheke s podacím číslem DR2983549158U.
O termínu doručování na adresu Višňová 1242/20, 26801 Hořovice Vás budeme informovat. Čekal jsem tedy zprávu, kdy balík do ruky obdržím
K pokusu o doručení ale nedošlo, ani mi nebyl oznámen termín doručení a pošta opět dne 2.7.2019 napsala:Vaše zásilka Balík Do ruky od odesílatele Helvetia Apotheke s podacím číslem DR2983549158U je uložena a připravena k vyzvednutí. Následovala dne 2.7.2019 urgence: dovolujeme si Vám připomenout, že jste si dosud nevyzvedl Vaši zásilku Balík Do ruky od odesílatele Helvetia Apotheke s podacím číslem DR2983549158U. Uvedená zásilka je připravena k vyzvednutí od 2.7.2019, úložní doba pro její vyzvednutí uplyne 8.7.2019.
Balík Do ruky od odesílatele Helvetia Apotheke s podacím číslem DR2983549158U.
Pokud si zaplatím balík do ruky předpokládám jeho doručení adresátovi do ruky. Česká pošta v Hořovicích dlouhodobě nedoručuje balíky do ruky, jen vhazuje upozornění a rozdíl ceny za doručení si neoprávněně nechává. Nyní již posílá nesmyslné emaily. Před poštou v Hořovicích se tvoří fronty na mnoho minut, protože vyhledávání balíků provádí systémem bloumání po provozovně. Nemá v tom žádný systém. Vrátit peníze nechci, jen bych rád, aby balík do ruky, byl doručen do ruky. V minulosti jsem byl po úrazu půl roku doma a opět mi vhodili do schránky papírek, že jsem nebyl zastižen. Dobelhal jsem se o berlích na poštu pro balík a tam se mi vysmáli, že jim nejdou počítače a že mi nic nedají. To už je vrchol arogance.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman