Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Návrh na hromadnou žalobu na společnost Jarea s.r.o.,
Za nesplnění obchodních podmínek. Společnosti jsme uhradili pobyt. Přišlo nám potvrzení o rezervaci a úhradu hotelu v dané termíny pro 3 rodiny.
Požadujeme vrácení peněz i s ušlým ziskem a s náklady na vymáháním které jsou nárokové!!
https://www.slever.cz/slevy/vysocina-a-zdarske-vrchy-relax-pro-dve-osoby-s-privatni-virivkou-a-saunou-s-polopenzi?fbclid=IwAR1yDlZkjOA_O9qOTdfSu2krWgqbCpEzKQBDGXnD7Vfgr9fewSNzXGcXxrg
Dobrý den,
přes slevový portál jsme zakoupily dovolenou pro 3 rodiny. cca za 10.000, kdy nám přišlo potvrzení ze slevového portálu o zaplacení a rezervace hotelu. Pak nám přišla zpráva abychom zkontaktovali hotel a nahlásila jména ubytovaných. To jsme udělali a tam nám řekli, že žádná rezervace neproběhla. Že s tím nemají nic společného. Odkazoval se na to, že se slevrem žádnou smlouvu neměli uzavřenou, a že prý portál bez jeho vědomí stáhl jejich fotky a ceny a vystavil je na jeho portále. ( toto mi přijde teda jako divné) Platbu jsme sleveru uhradili před návrhem na Insolvenci. To jsme ještě nevěděli o jeho aktuálním stavu.
Teď bychom potřebovali, poradit jak postupovat, ke komu se máme přidat na podání hromadné žaloby, nebo u koho máme žádat peníze zpět. Jelikož mi toto jednání ze strany Hotelu přijde neadekvátní.
Myslím, si, že by nám měl poskytnout ubytování a on pak žádat náhradu u společnosti.
Předem Vám děkuji za zpětnou reakci.
|
Tweet |
Z obchodních podmínek (https://www.slever.cz/obchodni-podminky) společnost JAREA, s.r.o. vystupuje jako zprostředkovatel poskytnutí služeb (kdy je pomocí zprostředkovatele smlouva uzavřena přímo s poskytovatelem služby, např. hotelem) nebo jako přímý prodávající. Postup v případě nesplnění závazku se v těchto situacích liší.
Jde-li o zprostředkování, pak se odpovědnost slevového portálu váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Insolvence slevového portálu na takový závazek nemá vliv. Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Nepodaří-li se spor s poskytovatelem (v případě kdy slevový portál vystupoval jako zprostředkovatel) vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hůře jsou na tom ti, s nimiž slevový portál uzavřel kupní smlouvu (nebo smlouvu o poskytnutí služeb) v postavení prodávajícího (poskytovatele). V takovém případě je třeba, aby se spotřebitel pohledávky z nesplněného závazku uplatnil svou pohledávku přihláškou do insolvenčního řízení. Podrobnější informace o probíhajícím insolvenčním řízení nalezne spotřebitel na webových stránkách: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=8B416B574AA23679E05333F21FAC60E9 Formulář přihlášky je k nalezení zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Dne 18. 7. 2019 bylo rozhodnuto o úpadku společnosti a o prohlášení konkursu na její majetek. Všichni věřitelé společnosti mohou své pohledávky nyní uplatňovat pouze v insolvenčním řízení a to jejich přihlášením (přihlášku pohledávky a pokyny pro její vyplnění je možné vyhledat na webové adrese https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR). Přihlásit svou pohledávku lze do 18. 9. 2019.
Jelikož se spotřebitelka může aktuálně domáhat svého nároku pouze v insolvenčním řízení, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.