Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z důvodu opakovaného nedoručovaní balíků do ruky a opakované ukládání zásilek na poště Hostivice bez jakéhokoliv pokusu o doručení žádám o náhradu vzniklé škody, přinejmenším o vrácení rozdílu ceny mezi službou balík do ruky a balík na poštu. Nejprve jsem žádal o vysvětlení důvodu nedodání do ruky. Postupně třemi dopisy obeznámen, že reklamaci nelze vyhovět, protože nedodání bylo způsobeno výjimečně z nedostatku kapacit, následně že došlo k úpravě obchodních podmínek tak, že pošta není povinna ani se pokusit balík do ruky dodat. Do třetice že ČP poskytuje zcela podle zákona. Nedostatky si uvědomuje a snaží se je napravit.
ČP/DI/82138/2019/PDÚSPH
Žádám o náhradu vzniklé škody způsobenou neposkytnutím služby dle objednávky. Službu jsem objednal a zaplatil, služby mi nebyla poskytnuta dle objednávky, pro balík jsem si musel osobně zajet na poštu, kde byl zcela automaticky uložen bez jakéhokoliv pokusu o doručení. Dále se domnívám, že úprava podmínek ve smyslu "nejsme povinni poskytovat služby dle objednávky" je naprosto nemorální a nepoctivá. V okamžiku, kdy v e-shopu nemám jinou možnost vybrat si poskytovatele služby a objednám si službu za srovnatelnou cenu i podmínky namísto obyčejného dodání na poštu, musí mi být poskytnuta v dohodnutém rozsahu. V případě nesplnění očekávám finanční kompenzaci a samozřejmě omluvu.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman
Pokud Česká pošta, s.p. reklamaci nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.