Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33894Chaos v dopravě 4.7.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.07.2019, před 6 lety

Jiří Vacek

Znění stížnosti

Záznam z cesty Brno – Plzeň s Českými drahami 4.7.
Byli jsme se ženou několik dní na návštěvě u kamarádů v Brně a s předstihem jsme si obstarali jízdenky na zpáteční cestu do Plzně na čtvrtek 4.7. Protože jsme věděli, že v Brně to není s nádražími jednoduché, zvolili jsme pro cestu vlak Metropolitan, který měl odjezd 13:42 z Brna-Židenic, měl být v Praze 16:07 a na něj nám navazoval Západní expres z Prahy do Plzně s odjezdem z Prahy 16:45, rezervu na přestup jsme považovali za dostatečnou.
Vlak do Židenic přijel se zpožděním 20 minut, což ještě vypadalo nadějně. Zpoždění pak ale vzrůstalo na cca 45 minut, ke konci se dokonce začalo trochu snižovat, ale nakonec vlak postál v libeňském tunelu a zde se nám za celou cestu dostalo vůbec první informace, a to že nemáme z vlaku vystupovat. Jinak za celou cestu žádná informace, ani ta poměrně obligátní omluva za zpoždění. Již před Prahou jsme si v mobilu našli, že vlak 16:45 už z hlavního nádraží vyjel, má zpoždění a jede přes Krč, tedy ne jako obvykle přes Smíchov, což jistě musel vědět i personál vlaku a samozřejmě dispečeři na hlavním nádraží.
No co, 17:15 měl jet do Plzně další vlak, takže jsme si řekli čert vem půl hodiny. Ale 10 minut před odjezdem se na ceduli objevilo, že nástupní stanice je Praha-Smíchov. Zase žádná informace, kdy vlak ze Smíchova odjede a jak se tam dostat. Ale protože 17:45 měl odjezd mezinárodní rychlík do Mnichova, usoudil jsem, že si národní dopravce ČD neudělá mezinárodní ostudu a o cestující se postará. Ale kdež, v informacích stála dlouhá fronta, v malé kanceláři reklamací byli dva lidé, z nichž jedna paní už byla na odchodu a jediné, co jsem se asi 15 minut před odjezdem dozvěděl bylo to, že ještě nikdo neví, kdy a odkud vlak pojede. Pak se na ceduli objevilo zpoždění 15 min. a krátce nato opět oznámení výchozí stanice Smíchov. Nezpozoroval jsem žádnou snahu čekajícím lidem (včetně cizinců) vysvětlit, jak se na ten Smíchov během 10 minut dostanou, natož pak snahu jim nějak pomoci. Jistě všichni ti, kterým to ujelo, budou na ČD rádi vzpomínat.
Protože se v Praze vcelku vyznáme, vyrazili jsme na Smíchov, ale samozřejmě jsme to nestihli a vlak už byl pryč. A nakonec jsme tedy odjeli ze Smíchova v 18:26 a do Plzně dorazili takřka o 3 hodiny později proti původnímu plánu. Průvodčí vcelku logicky už ve vlaku Praha- Plzeň vůbec nepřišel, protože by on, který za nic nemůže, schytal nepříznivou reakci cestujících.
Dokáži pochopit, že se může stát něco nečekaného (ale co se vlastně stalo, nám za celou cestu nikdo nevysvětlil). Ale nedokážu pochopit tu naprostou aroganci, to, že České dráhy dopustí takto neorganizovaný chaos, naprostou absenci krizového řízení. Nestalo se mi to poprvé a bohužel myslím, že pokud se něco v ČD nezmění, ani naposled. Velice by mě zajímalo, jaká opatření ČD udělají, aby k tomu nedošlo. Na mě to působilo dojmem, že si snad zaměstnanci ČD před svátky prodlouženým víkendem, kdy se dal očekávat větší nápor cestujících, ten víkend také trochu s předstihem prodloužili.
Jiří Vacek


Požadované řešení

Zlepšení přístupu k cestujícím, informovanost, nabídnutí asistence, zvládnutí krizového řízení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2019 10:26, před 6 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2019 07:12, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.