Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#33906Po výpovědi uprostřed věrnostního období doúčtování rozdílu ceny standard/věrnostní sleva

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2019, před 6 lety

Sylva Šímová

Znění stížnosti

Jsem vždy řádně platícím zákazníkem UPC 17 let. Vypověděla jsem služby z důvodu stěhování na adresu, kde UPC není, k 24.7.2019. Bohužel jsem uprostřed "věrnostního období" a UPC mi chce naúčtovat několikatisícovou sankci - doúčtování plné ceny za měsíce, kdy jsem čerpala slevu. O této sankci jsem nic nevěděla. Ve smlouvě žádnou sankci ani věrnostní období uvedeno nemám, jen min.doba užívání 12 měsíců - to jsem splnila. UPC argumentuje, že mě 25.1.2018 upozornila emailem na systém věrnostního období. Zjistila jsem ale, že existuje nález Ústavního soudu 3512/11 o neplatnosti smluvní pokuty, pokud není uvedena na dokumentu s podpisem zákazníka (což není, nikdy jsem toto "věrnostní období" neodsouhlasila). A také existuje Rozhodnutí ČTÚ z 2.5.2017 čj.ČTÚ-84 394/2016-603, kde ČTÚ rozhodl právě v této věci proti UPC ve smyslu, že systém "věrnostní období" je forma smluvní pokuty a tudíž musí být uveden přímo ve smlouvě a podepsán zákazníkem, což v mém případě není. Jak to, že toto "věrnostní období" stále uplatňují? Můžete mi prosím pomoct?
4.7.2019 moji reklamaci zamítli. Ještě jsem jim znovu napsala, ale asi to dál bez Vaší pomoci nezvládnu. K ČTÚ jsem námitku ještě neposlala.


Produkt

UPC - internet a kabelová televize, balíčková sleva KOMBI KLASIK 40+, doúčtování rozdílu standardní cena/"věrnostní sleva"


Požadované řešení

uznání mé reklamace a neúčtování smluvní pokuty ve formě rozdílu mezí standardní cenou a "věrnostní slevou"


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2019 14:48, před 6 lety

Ujednání o tom, že spotřebitelka musí zpětně doplatit poskytnutou slevu by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2019 13:40, před 5 lety

Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) uvádí, že se případem Účastnice opětovně zabývala a došla k názoru, že z její strany nedošlo k žádnému pochybení, neboť účastnická smlouva byla řádně uzavřena obsahovala informaci o podmínkách věrnostního období tak, jak bylo následně při ukončení smlouvy uplatňováno.

I přesto, že je nárok společnosti UPC oprávněný, rozhodli jsme se neúčtovat věrnostní slevu, na kterou Účastnici nevznikl nárok, s ohledem na vzájemný dlouholetý bezproblémový smluvní vztah.

V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2019 09:01, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.8.2019 10:20, před 5 lety


Sylva Šímová

Společnost UPC, mi jíž sdělila, jak píše výše, že mi nebude zpětně doúčtovat slevu za věrnostni období. Moc Vám děkuji za pomoc!!
Nicméně v mé smlouvě podmínky věrnostni slevy uvedeny nejsou, jak píše UPC výše ve svém vyjádření. A celý tento UPC systém věrnostni slevy považuji za zvrácený vzhledem k tomu, že po mnoha letech trvání smlouvy nejsem "věrný" zákazník (různé služby od UPC jsem využívala 17 let). V jejich systému lze odejít ze smluvního vztahu bez sankce pouze 1 jediný den v roce. To je tedy zákaznicky přístup...
Ještě jednou Vám moc děkuji a přeji hodně dalších úspěchů při oprávněné pomoci spotřebitelům.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2019 10:15, před 5 lety

Dobrý den, Sylvo. Jsem rád, že se nakonec vše vyřešilo. Mohu Vás požádat o uzavření případu?
Děkuji, David - UPC

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.10.2019 11:01, před 5 lety


Sylva Šímová

Hodnocení: