Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsem vždy řádně platícím zákazníkem UPC 17 let. Vypověděla jsem služby z důvodu stěhování na adresu, kde UPC není, k 24.7.2019. Bohužel jsem uprostřed "věrnostního období" a UPC mi chce naúčtovat několikatisícovou sankci - doúčtování plné ceny za měsíce, kdy jsem čerpala slevu. O této sankci jsem nic nevěděla. Ve smlouvě žádnou sankci ani věrnostní období uvedeno nemám, jen min.doba užívání 12 měsíců - to jsem splnila. UPC argumentuje, že mě 25.1.2018 upozornila emailem na systém věrnostního období. Zjistila jsem ale, že existuje nález Ústavního soudu 3512/11 o neplatnosti smluvní pokuty, pokud není uvedena na dokumentu s podpisem zákazníka (což není, nikdy jsem toto "věrnostní období" neodsouhlasila). A také existuje Rozhodnutí ČTÚ z 2.5.2017 čj.ČTÚ-84 394/2016-603, kde ČTÚ rozhodl právě v této věci proti UPC ve smyslu, že systém "věrnostní období" je forma smluvní pokuty a tudíž musí být uveden přímo ve smlouvě a podepsán zákazníkem, což v mém případě není. Jak to, že toto "věrnostní období" stále uplatňují? Můžete mi prosím pomoct?
4.7.2019 moji reklamaci zamítli. Ještě jsem jim znovu napsala, ale asi to dál bez Vaší pomoci nezvládnu. K ČTÚ jsem námitku ještě neposlala.
UPC - internet a kabelová televize, balíčková sleva KOMBI KLASIK 40+, doúčtování rozdílu standardní cena/"věrnostní sleva"
uznání mé reklamace a neúčtování smluvní pokuty ve formě rozdílu mezí standardní cenou a "věrnostní slevou"
|
Tweet |
Ujednání o tom, že spotřebitelka musí zpětně doplatit poskytnutou slevu by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) uvádí, že se případem Účastnice opětovně zabývala a došla k názoru, že z její strany nedošlo k žádnému pochybení, neboť účastnická smlouva byla řádně uzavřena obsahovala informaci o podmínkách věrnostního období tak, jak bylo následně při ukončení smlouvy uplatňováno.
I přesto, že je nárok společnosti UPC oprávněný, rozhodli jsme se neúčtovat věrnostní slevu, na kterou Účastnici nevznikl nárok, s ohledem na vzájemný dlouholetý bezproblémový smluvní vztah.
V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost UPC, mi jíž sdělila, jak píše výše, že mi nebude zpětně doúčtovat slevu za věrnostni období. Moc Vám děkuji za pomoc!!
Nicméně v mé smlouvě podmínky věrnostni slevy uvedeny nejsou, jak píše UPC výše ve svém vyjádření. A celý tento UPC systém věrnostni slevy považuji za zvrácený vzhledem k tomu, že po mnoha letech trvání smlouvy nejsem "věrný" zákazník (různé služby od UPC jsem využívala 17 let). V jejich systému lze odejít ze smluvního vztahu bez sankce pouze 1 jediný den v roce. To je tedy zákaznicky přístup...
Ještě jednou Vám moc děkuji a přeji hodně dalších úspěchů při oprávněné pomoci spotřebitelům.
Dobrý den, Sylvo. Jsem rád, že se nakonec vše vyřešilo. Mohu Vás požádat o uzavření případu?
Děkuji, David - UPC
Hodnocení: