Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Na začátku června jsem zakoupil notebook a jako příslušenství Office 365. Špatně jsem si vyložil podmínky používání software a tak jsem tuto položku vrátil s tím, že ji vyměním za trvalou licenci Office 2019, což jsem později učinil.
Protože jsem licenci neotevřel, Alza mi mailem potvrdila, že reklamaci uznává a vrátí částku 999,-Kč za zmíněnou položku. K tomu na mě požadovala číslo účtu. Operátor zákaznické linky jenom "předal" požadavek k vyřízení finančnímu útvaru firmy.
Za celý měsíc přes 4 telefonické urgence (každý týden) mi žádná částka na účet nepřišla a jen jednou poslala Alza jakýsi formulář - dobropis, na kterém zákazník na pobočce Alza potvrzuje převzetí dobropisované částky, čímž to bylo pro firmu "vyřízeno". Já jsem ale na žádné pobočce osobně nebyl a žádný papír jsem nepodepisoval. Respektuji, že převod částky mezi bankami trvá několik dní, ale rozhodně ne týden nebo dokonce měsíc.
Nevím si rady, jak přimět firmu resp. její administrativu k napsání příkazu k platbě, protože pátá telefonická urgence mi připadá neúčinná.
Vrácený produkt : Office 365, kód WZ096l0S
Neprodleně poslat předmětnou částku na můj účet a kopii příkazu k platbě (odhalí případný omyl v čísle účtu).
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Počítačový program nelze vrátit, pokud by byl obal nosiče porušen, pak totiž nelze zjistit, zda spotřebitel už obsah nevyužil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.