Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
5.4.2013 jsem zakoupil v prodejně HUMANIC v nákupním centru OLYMPIA v Srbicích u Teplic dva páry pánské obuvi v ceně 2.898,-Kč. U jednoho páru letos na jaře praskly podrážky. Obuv jsem reklamoval v záruční době 25.5.2014. 3.6.2014 prodejce reklamaci posoudil jako neoprávněnou s tím, že uplatnění vad nebylo provedeno bezodkladně po jejich zjištění, čímž nebyl splněn zákonný požadavek a tedy se jedná o pozdě uplatněnou reklamaci. Toto je uvedeno v protokolu vyřízení reklamace (číslo reklamace 60/5/14). Na můj dotaz jaký zákonný požadavek jsem svým postupem porušil, mi prodejce - paní Říhová odmítla odpovědět s tím, že to má od právníka, sama to neví a zjišťovat mi to nebude. Pouze stále dokola opakovala, že jsem měl přijít bezodkladně a že to mají v reklamačním řádu. Reklamační řád ale není právním předpisem na který se odvolávala. Reklamaci jsem jednoznačně uplatnil v záruční době a toto mi opakovaně ústně potvrdila. Přesto ručně do protokolu č. 60/5/14 dopsala text: "Pozdě uplatněná reklamace".
Pánská obuv prodávaná společností HUMANIC pod kódem 1x2-40-12-0095-2 v ceně 1,299,-Kč
Prodejce by měl vrátit peníze ze reklamované vadné zboží tak, jak je u jiných solidních prodejců běžné.
|
Tweet |
Dle obecných ustanovení o kupní smlouvě je kupující povinen reklamovat věc bez zbytečného odkladu (§ 599 zák. č. 40/1964). Proto je možné reklamaci zamítnout z důvodu opožděné reklamace v případě, že spotřebitel věc nadále užíval a vada se rozšířila do takových rozměrů, kdy by nebylo přiměřené odvolávat se na odpovědnost prodejce. Vždy je nutné zvážit konkrétní okolnosti případu a rozsah poškození. V úvahu může přicházet například i jistá spoluúčast. Pokud však spotřebitel nezpůsobil rozšíření vady vlastní nedbalostí, má právo na to, aby vada byla posouzena.
Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.