Společnost


HUMANIC CZ spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#3392Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2014, před 11 lety

Jiří Veselý

Znění stížnosti

5.4.2013 jsem zakoupil v prodejně HUMANIC v nákupním centru OLYMPIA v Srbicích u Teplic dva páry pánské obuvi v ceně 2.898,-Kč. U jednoho páru letos na jaře praskly podrážky. Obuv jsem reklamoval v záruční době 25.5.2014. 3.6.2014 prodejce reklamaci posoudil jako neoprávněnou s tím, že uplatnění vad nebylo provedeno bezodkladně po jejich zjištění, čímž nebyl splněn zákonný požadavek a tedy se jedná o pozdě uplatněnou reklamaci. Toto je uvedeno v protokolu vyřízení reklamace (číslo reklamace 60/5/14). Na můj dotaz jaký zákonný požadavek jsem svým postupem porušil, mi prodejce - paní Říhová odmítla odpovědět s tím, že to má od právníka, sama to neví a zjišťovat mi to nebude. Pouze stále dokola opakovala, že jsem měl přijít bezodkladně a že to mají v reklamačním řádu. Reklamační řád ale není právním předpisem na který se odvolávala. Reklamaci jsem jednoznačně uplatnil v záruční době a toto mi opakovaně ústně potvrdila. Přesto ručně do protokolu č. 60/5/14 dopsala text: "Pozdě uplatněná reklamace".


Produkt

Pánská obuv prodávaná společností HUMANIC pod kódem 1x2-40-12-0095-2 v ceně 1,299,-Kč


Požadované řešení

Prodejce by měl vrátit peníze ze reklamované vadné zboží tak, jak je u jiných solidních prodejců běžné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2014 10:37, před 11 lety

Dle obecných ustanovení o kupní smlouvě je kupující povinen reklamovat věc bez zbytečného odkladu (§ 599 zák. č. 40/1964). Proto je možné reklamaci zamítnout z důvodu opožděné reklamace v případě, že spotřebitel věc nadále užíval a vada se rozšířila do takových rozměrů, kdy by nebylo přiměřené odvolávat se na odpovědnost prodejce. Vždy je nutné zvážit konkrétní okolnosti případu a rozsah poškození. V úvahu může přicházet například i jistá spoluúčast. Pokud však spotřebitel nezpůsobil rozšíření vady vlastní nedbalostí, má právo na to, aby vada byla posouzena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 12:45, před 10 lety

Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.