Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
dne 3.2. 2014 jsme zakoupili pro 14 letou dceru / 42 kg/ módní lepenou obuv za 599 Kč, u které se po cca 2 měsících nošení projevilo prodření patní části podpatku s průlomem do dutého klínového podpatku. Toto jsme zjistili v dubnu, ale vzhledem, k tomu, že jsme nedohledali kupní doklad tak reklamace byla po konzultaci s obchodem přijata 7.5.2014 bez něj. Ale vzhledem k tomu, že jsme členy klubu, byl přes Baťa kartu dohledán datum 3.2.2014.
Tato reklamace nám byla zamítnuta s tím, že cituji:
"..V daném případě je předkládána k reklamaci obuv intenzitou a způsobem používání zcela opotřebena. Reklamováno bez dokladu, není známo datum nákupu, nelze určit dobu používání..." a to přesto, že byl určen datum prodeje z Baťa karty na 3.2.2014 a toto datum též figuruje na pokladním výpisu o ukončení reklamačního řízení.
Dále fi uvádí.." V současné době je obuv zcela spotřebována - využita...Obuv nebyla reklamována ihned bez zbytečného odkladu při projevení vady. Obuv byla nošena s vadou..." toto snad ani komentovat nejde...." Vaši reklamaci z výše uvedeného důvodu zamítám.
Název obuvi : Dámská obuv módní lepená, zákl. vrch. mat. - ostatní koženky/ artikl : 6912842
zrušení kupní smlouvy
|
Tweet |
Jestliže bylo prokázáno, že k nákupu konkrétního výrobku došlo v určitý den, měla by se tím společnost řídit. Do šesti měsíců od koupě, kdy spotřebitel uplatňuje nesplněnou jakost při převzetí, musí prodejce prokázat, že věc byla při převzetí bezvadná.
Kupující by měl reklamovat věc bez zbytečného odkladu po objevení vady. Proto je možné reklamaci zamítnout z důvodu opožděné reklamace v případě, že spotřebitel věc nadále užíval a vada se rozšířila do takových rozměrů, kdy by nebylo přiměřené odvolávat se na odpovědnost prodejce. Vždy je nutné zvážit konkrétní okolnosti případu a rozsah poškození. V úvahu může přicházet například i jistá spoluúčast. S tímto souvisí doporučení přestat věc po objevení vady využívat, pokud hrozí rozšíření vady. Pokud však spotřebitel nezpůsobil rozšíření vady vlastní nedbalostí, má právo na to, aby vada byla posouzena.
V případě, že společnost bude nadále trvat na svém stanovisku, doporučujeme spotřebiteli konzultovat vadu se znalcem a v případě, že znalec vysloví, že se jedná o vadu a nedošlo k jejímu rozšíření z důvodu následného užívání (formou znaleckého posudku), má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je k dipozici na www.dtest.cz
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.