Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Živelná pohroma, vichřice poničila celou střechu, komínové těleso, parapety, fasádu, a tím došlo i k promočení domu.
I když tato škodná událost byla řádně nahlášená, zdokumentovaná technikem pojišťovny, byly dohodnuty podmínky rychlého zabezpečení před dalšími možnými škodnými událostmi a bylo dohodnuto proplacení faktur, museli jsme si místo toho vzít půčku, abychom pokryli všecny opravy, protože pojišťovna neproplatila ani jedinou fakturu.
Až za 18 dní poslala na účet částku 138 593,- Kč, ale na dotaz právníka odpověděli, že mi byla zaslána částka 185 386,27,- Kč, což není pravda, jelikož tuto částku jsem nikdy neobržela.
Na dotaz na likvidátorku P. P. mi byo sděleno, že tuto zprávu ze svého počítače mně neposlala.
Mezi těmito částkami je rozdíl 40 000,- Kč, který mi nikdo nevysvětlil, stejně jako to, kde částka skončila.
A jak jsem měla pokrýt azbestovýni taškami (již se nevyrábí) - i technik zapsal, že byla celá střecha nadzvednutá, to znamená neopravitelná.
Pojištění nemovitosti
Doplacení a zaplacení faktur
|
Tweet |
Spotřebitelka ke stížnosti dodala i četné množství dokumentů a podkladů, z nichž vyplývá, že rozsah škody a prací nutných k jejímu odstranění, tj. k uvedení nemovité věci do původního stavu, byl výrazně rozsáhlejší než ten, který pojišťovna proplatila. Zároveň byl rozsah škody popsán a zdokumentován i technikem, který na místě škodu posuzoval.
Spotřebitelka dále řešení škodné události a vyčíslení škody rozporovala, a to i znaleckým posudkem. Nic z učiněných kroků však nepřimělo pojišťovnu rozhodnutí přehodnotit. Rozsah pojištění a pojistného plnění se řídí smlouvou a pojistnými podmínkami, nicméně základní princip fungování škodového pojištění je takový, že pojištěný (pojistník) hradí pravidelně částky za pojištění, za což mu pojišťovna v případě škodné události vyplatí pojistné plnění, které má krýt vzniklou škodu. Pokud se jedná o pojištění věci, je základním prostředkem nápravy uvedení do předešlého stavu. Z doložených podkladů však vyplývá, že to se v daném případě nestalo.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelkou (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.adr.coi.cz.
Dále je pro mimosoudní řešení sporů od února 2019 možné využít Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. Kontakt viz https://www.ombudsmancap.cz/kontakty/kontakt-a-adresa.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Nepodaří-li se spor vyřešit výše uvedenými možnostmi, zbývá spotřebitelce obrátit se na soud.