Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na portálu Aukro.cz jsem zakoupila zboží - 2 aukce od stejného prodejce. Po jeho obdržení jsem zjistila, že prodejce uváděl zboží jako perfektní a zatím bylo vše více méně poškozené.
Kontaktovala jsem jej, ale výsměšně se ohradil a odmítl cokoliv řešit.
Kontaktovala jsem tedy Aukro a požádala o řešení celé situace.
V ničem nepomohli.
Přistoupila jsem tedy k ohlášení prodejci, že odstupuji od smlouvy dle OZ. Opět se výsměšně ohradil a odmítl řešit, s tím, že nemám nárok.
Opět jsem kontaktovala Aukro a to potvrdilo, že prodejce má na svých stránkách uvedené podmínky, které nejsou v souladu s OZ.
Zaslala jsem tedy vše, pečlivě zabalila a zaplatila, dle ceníku ČP.
To bylo 7.6.2019.
Prodejce mě kontaktoval, 20.6.2019, že vše přišlo na padrť a že dal reklamaci na ČP a že jsem vše špatně zabalila a že požádá Aukro aby mě okamžitě vyhodili atp.
Vyžádala jsem si od prodejce (asi 6x) informaci, zda podal cokoliv na ČP. Až po urgencích na Aukro a na prodejce jsem 26.6. obdržela velmi špatně naskenovaný a nečitelný soubor a jednu fotografii, kde byla váza s rozbitou vrchní částí. Tedy žádná padrť.
Po opětovné urgenci mi tedy prodejce 8.7. 2019 zaslal už čitelné vyjádření od ČP, že které mimo jiné vyplývá:
- prodejce převzal celou zásilku, které nebyla nikterak z vrchu poškozená
- evidentně v ní nic "necinkalo", když ji převzal, aby ji reklamoval ihned a nepřevzal
- až po obdržení a otevření ji šel teprve na ČP reklamovat.
- ČP konstatovala, že vše bylo zabaleno jednotlivě do bublinkových folií a vše navíc také plně vyplněno zmuchlanými novinami.
Takovouto reklamaci nikdo nikdy neuzná. Tedy, kdy si někdo přijde a teprve po rozbalení požaduje (pak už i údajnou) náhradu.
Prodejce se mi opět vysmál, že mi nic nezašle a nemám na nic náhradu a ať si to pošlu na kterou instituci chci.
Aukro v tomto nevyřešilo opět nic.
S ohledem na to, že jsem splnila podmínky vrácení ve lhůtě 14 dní a zároveň na vlastní náklady zaplatila poštovné si myslím, že mi náleží plná náhrada za vrácené zboží.
Požádala bych o pomoc v rámci výše uvedené záležitosti.
Děkuji.
Zakoupení produktu a odstoupení od smlouvy dle OZ bez zpětného obdržení zaplacených financí.
Vrácení zaplacených financí v plné výši včetně zpětného poštovného.
|
Tweet |
Poškození daného předmětu ještě nebrání odstoupení od kupní smlouvy. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel pouze odpovídá podnikateli dle ustanovení § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Míra ponížení peněžní částky však musí odpovídat tomu, o kolik se skutečně snížila hodnota zboží.
Za danou škodu odpovídá ten, kdo ji způsobil. V případě, že zásilku poškodila přepravní společnost, pak za ni odpovídá ona a je nutné na reklamaci zásilky trvat. Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.