Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
v eshopu datart.cz jsem si objednal klimatizaci v hodnotě 11 tisíc korun. Kvůli nedostatečnému výkonu jsem se rozhodl pro odstoupení od smlouvy, ještě týž týden. Protože jsem si zboží objednával v eshopu, ale vyzvedával na pobočce, nebylo mi jasné, kam zboží vracet. Volal jsem tedy na infolinku datartu, kde mi bylo sděleno, že zboží nemohu vrátit, protože při vyzvednutí na pobočce se jedná o nákup v kamenné prodejně. Když jsem trval na tom, že objednávku jsem učinil přes internet a jedná se tedy o objednávku vytvořenou distančním způsobem, bylo mi nadiktováno telefonní číslo na prodejnu, abych se domluvil tam.
Na prodejně mi dva dny telefon nikdo nezvedal. Poté, co jsem si zařídil zapůjčení automobilu, dovezl jsem klimatizaci osobně na tuto pobočku v OC Smíchov v Praze s vírou, že se vše na místě vyřeší. Prodejci ovšem zboží odmítli přijmout zpět a odvolávali se na absenci obalu, kteroužto krabici jsem již v den nákupu vyhodil, protože jsem netušil, že zboží budu vracet a také jsem přesvědčen o tom, že krabice nebyla součástí prodaného zboží a nemám tedy důvod ji uchovávat, protože pro případné vrácení jí nebude třeba.
Nechal jsem si zavolat vedoucí prodejny, která ale byla stejně neochotná a dokonce na mě křičela, přestože jsem se snažil rozumně domluvit a nezvyšoval jsem hlas. Několikrát jsem jí zopakoval, že chci věc řešit v klidu, že chápu, že má na pobočce určitou funkci a jen chci vědět, s kým tedy mám situaci řešit, pokud ona se odvolává na to, že nemá právo v rozbaleném stavu zboží přijmout. Chci ještě podotknout, že zboží jsem přivezl v naprostém pořádku - sice nezabalené (protože mi bylo jasné, že stejně budou zboží přebalovat), ale se všemi komponenty a doslova ve vlastních rukou, aby se po cestě nepoškodila.
Paní vedoucí, jménem O. viz osobní údaj, mě odkázala na infolinku eshopu a řekla, že pokud z eshopu jí napíšou, že má zboží ode mě převzít, udělá to. Nad ní již prý není žádná vyšší osoba nežli eshop. Ihned z místa jsem tedy volal na infolinku eshopu, kdy paní vedoucí odmítla účastnit hovoru i přes moje přesvědčování, že bude lepší, když budeme u hovoru všichni spolu, aby se v klidu mohly vyjadřovat všechny strany a vyřešit věc na místě.
Bohužel jsem věc řešil až ve večerních hodinách a na infolince mi řekli, že mám zavolat další den, kdy bude přítomen i někdo z reklamačního oddělení, kdo je kompetentní takovou věc řešit. Na pobočce jsem sdělil výsledek telefonátu a sdělil, že přijdu zítra.
Hned dalšího rána, dnes, jsem telefonoval tedy znovu na infolinku, kde jsem znovu vysvětlil situaci paní telefonistce. Ta mě nechala chvíli čekat, aby se domluvila s reklamačním, a pak mi předala informaci, že tam mají zprávu z pobočky OC Smíchov, kde stojí, že klimatizace jeví viditelné známky používání a snad je i nějak poškozena. V této věci je asi ještě dobré říci, že na pobočce se na klimatizaci nikdo ani nepodíval, byla jim naprosto lhostejná a neustále se jen bavili o tom, že ji nemohou přijmout kvůli absenci onoho obalu a nekompetentnosti přebírat zboží zakoupené v eshopu... Protože s tímto tvrzením nesouhlasím - klimatizaci jsem si pouze vyzkoušel v souladu s návodem, nikterak jsem ji nepoškodil ani špatně nepoužíval - nechal jsem se přepojit na reklamační oddělení, abych s někým od nich hovořil sám.
Pánovi z reklamačního jsem vysvětlil situaci, obeznámil ho s tím, že dle nové úpravy zákona nemají pravděpodobně právo ke snížení ceny kvůli absenci originálního obalu a že za snížení hodnoty zboží považuje se pouze poškozené zboží nebo známky užití v rozporu s užíváním dle návodu. Toto moje tvrzení snažil se pán vyvrátit a znovu upozorňoval, že na pobočce se zboží jevilo jako "zjevně používané" a "snad i nějak poškozené". Mám prý zboží dovézt znovu na pobočku (což mě bude stát další zapůjčení vozu a další benzín, protože to mám téměř přes celou Prahu), kde zboží převezmou, ale nedojde k okamžitému vrácení peněz (jak tomu bylo v minulosti již mnohokrát), ale k odeslání zboží k nim na reklamační oddělení, kde stav zboží zhodnotí a dají mi vědět, kolik z kupní hodnoty mi bude při vrácení peněz strženo.
Kvůli jednání pobočky mám ale nyní obavu, že zboží bude na pobočce úmyslně poškozeno, například nějakými škrábanci, ušpiněním nebo jiným způsobem - a tato obava se mi jeví jako oprávněná. Nemám tedy zájem zboží vrátit tímto způsobem a přesně nevím, jak v této situaci jednat.
Klimatizace Clatronic CL 3716
Rád bych, kdyby mi mohlo být vysvětleno, jakým způsobem ovlivňuje původní balení hodnotu výrobku, protože po rozbalení klimatizace a vyhození krabice jsem neměl pocit, že by to na kvalitě klimatizace jakkoliv ubralo. (Pokud vím, součástí výrobku jsou pouze obaly na CD, DVD apod, případně dárková balení a sběratelské edice).
Opravdu chci pouze vrátit klimatizaci, která mi nevyhovuje, neřešit věc podáním stížnosti na ČOI. Takže bych dál byl také rád přítomen předání klimatizace a posouzení jejího stavu, protože trvám na tom, že nejeví ani nejmenší známky užití (byla v provozu jen pár hodin a následně odstavena čeká na vrácení).
|
Tweet |
K uzavření smlouvy při nákupu na internetu dojde kliknutím na tlačítko "objednat" v případě, kdy je zboží dostatečně specifikováno (např. barvou, velikostí, množstvím) a nikde na viditelném místě není uvedeno, že by se o objednávku nemělo jednat. V případě objednání zboží na e-shopu a vyzvednutí na prodejně se jedná o uzavření kupní smlouvy prostředkem dálkové komunikace, tudíž má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.
Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to že zboží bylo poškozeno skutečně spotřebitelem. Neprokáže-li to, nemá nárok na ponížení vrácené částky.
Jestliže spotřebiteli plyne právo na odstoupení od kupní smlouvy, spotřebitel je povinen při odstoupení vrátit zboží ve stejném stavu, včetně originálního obalu. Pokud spotřebitel obal částečně či zcela znehodnotil při nakládaní s ním, tak je prodejce i tak povinen zboží přijmout a vrátit spotřebiteli peníze, avšak má právo strhnout si částku přiměřenou porušené krabici. Pokud obdrží prodejce od spotřebitele zboží bez originální krabice, má právo na přiměřenou náhradu za to, že neoriginálně zabalené zboží nebude možné prodat za plnou cenu. Přesná výše takové náhrady nikde stanovena není. Výši slevy lze určit například podle dosavadních zkušeností s poptávkou zákazníků po zboží bez originální krabice.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.