Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 9.5.2019 jsem si u firmy Dapeo.cz přes internet objednala Sonic pic kód S-035-626, i když mi bylo e-mailem firmou sděleno, že má reklamace byla uznána, do dnešního den 9.7.2019 mi částka 315,-Kč + poštovné 99,-Kč nebyla připsána na můj běžný účet. Za tentýž výrobek omylem objednaný mi byla vrácena pouze cena výrobku, ale poštovné ve výši 55,-Kč už ne.Tak nevím, kde se stala chyba,
s pozdravem JB.
Sonic pic kód S-035-626
Vrácení peněz a poštovného na můj účet.
|
Tweet |
V případě, že má společnost vracet částku z důvodu odstoupení od smlouvy v rámci reklamačního řízení, pak platí, že celá reklamace má být vyřízena do 30 dnů od uplatnění reklamace. V této lhůtě je společnost povinna vyplatit částku spotřebitelce tak, aby s ní mohla skutečně disponovat.
Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (za účelně vynaložené náklady spojené s reklamací považujeme například považuje poštovné a jízdné). Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Co se vrácení poštovného při odstoupení od smlouvy týče, bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Pokud tak prodávající neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitelka se může kromě dlužné částky domáhat také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.