Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Potrebuji zaslat výpověd smlouvy spol.envona ale na smlouvě senvonou chybí datum a číslo smlouvy. Důvod výpovědi je změna majitele odběrného místa.Envona se zapírá. Nevím jak dál. děkuji předem za pomoc. Havlicek
Přihláška k výběrovému řízení. rámcová smlouva o poskytování služeb.
Nějak je donutit zaslat to číslo smlouvy a následně přijmout výpověd
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V případě, že uplynula již delší lhůta od uzavření dané smlouvy, popřípadě o právu na odstoupení spotřebitel poučen byl, je na místě opravdu podat výpověď dané smlouvy.
Smlouva bez uvedení data uzavření smlouvy se sama o sobě zdá pochybná, nicméně v případě, že spotřebitel odstupuje od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovídá, není třeba smlouvu specifikovat pomocí čísla smlouvy nebo data uzavření smlouvy. V případě, že smlouva nemá konkrétní číslo a ani není uvedeno datum uzavřené smlouvy, může ji spotřebitel specifikovat i jinak, například ji může oskenovat a společně s odstoupením (výpovědí) zaslat společnosti i oskenovanou smlouvu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.