Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Během týdne č. 26 a 27 jsem objednala různé zásilky. Doprava různými společnostmi. Extra problémy pouze s PPL .
1) 24.6.2019 mě odesílatel (Glix)informoval, že mi odeslal zboží via PPL , ve (20:30) jsem obdržela e-mail od Pošty bez hranic . Následující den se "zjevil řidič" PPL. Zásilku jsem si převzala. Potud, vše OK. Když jsem zásilku otevřela, zjistila jsem, že i přes nepoškozený obal je obsah na kousky. Takže - reklamovala jsem u odesilatele. Odesilatel vyřídil a poslal znovu via PPL.
2) 28.6. (pátek) Info od odesilatele. Opět info od Pošty bez hranic. SMS od PPL 1.7.(pondělí) o doručení mezi 8:00 a 12:00. SMS přišla v 8:32. V 9:46 volal řidič. Požádala jsem o změnu adresy doručení. Dál nic. V 15:11. SMS o uložení v Parcelshopu. Zavolala jsem na zákaznický servis, požádala jsem o náhradní doručení. Bylo mi řečeno, že jsem dostala via SMS PIN (nedostala!!!) po jehož zadání jsem mohla změnit adresu dodání a nebo jsem měla zavolat na zákaznický servis a nebo se domluvit s řidičem. Ve chvíli, kdy je zásilka odložena do Parcelshopu, není možné dělat nic.
3) Objednáno u Stapety na dobírku. Dopravné zdarma, dopravce neuveden (nemohla jsem akceptovat nebo neakceptovat přepravní podmínky) 8.7. info odesilatele e-mailem s číslem zásilky a potvrzením o vyzvednutí PPL. Volala jsem ihned na zákaznickou linku a žádala okamžitě změnit adresu doručení. (15:49) Bez PINu nemohou nic dělat. Mám prý zkusit zavolat v 17:30 E-mail s PIN od PPL sice dorazil v 17:08, měla jsem ale možnost přečíst až následující den ráno. Předpokládala jsem uložení ve stejném Parcelshopu, smířila jsem se s tím. Dorazila SMS o uložení. Není to blízko bydliště, nedá se tam zaparkovat a neberou karty. Jak jsem mezitím zjistila, je to v podstatě jedno. Řidiči sice oficiálně karty berou. Ale dost často nefunguje terminál.
Chci vědět, jakou dopravní společnost odesílatel zvolí i v případě, že dopravné je zdarma. Raději si zaplatím pro mě přijatelnou službu (např. náhradní doručení, informace jasným, srozumitelným způsobem a to všechny a včas apod.) Nedokážu vždy odhadnout, kde zrovna budu v den doručení takže chci mít možnost náhradního doručení, chci platit kartou a když už mi zásilku někde uloží, chci vědět předem kam. Raději si zboží nekoupím, než znovu PPL.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.