Společnost


FEROBET s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#34007Povrchové vady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.07.2019, před 6 lety

Josef Hladík

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o pomoc při vyřizování reklamace s firmou Ferobet.

Asi před dvěma měsíci jsme si objednali ve stavebninách 70 m2 (cca 7 palet) zámkové dlažby Parko Kombi v barevném provedení Legno, od výše zmiňovaného výrobce (viz odkaz).Jedná se o melírovaný povrch ze dvou barev, červená a žlutá. Asi za tři týdny od objednání jsme zboží obdrželi a řádně zaplatili, k naší spokojenosti. Problém nastal, až když jsme se rozhodli realizovat pokládku dlažby. Při rozdělání první palety jsme zjistily, že kromě výše zmiňovaných barev obsahuje povrch některých dlaždic ještě barvu třetí a to šedé fleky o průměru 2 až 10 mm, které se v těch horších případech slévají v jeden velký flek. Okamžitě jsme kontaktovali prodejce, který nás požádal o fotodokumentaci, kterou přeposlal výrobci. Asi tak za dva dny jsme byli kontaktováni reklamačním technikem výrobce. Dohodli jsme se, že máme pokračovat v realizaci, s tím že vadné kusy máme dávat stranou, že nám vše bude postupně nahrazeno novými kusy a že se přijede osobně na celkový stav podívat. Při příjezdu technik hovořil stejně jako při telefonátu, uznal velké fleky jako špatné, malé fleky jako dobré, způsobené technologií výroby. Vzal si vzorek vadného kusu a nabízel slevy na další produkty, jako kompenzaci. Během dalšího týdne jsme přebrali a položili zbytek dodávky, ze které jsme vytřídili 3 palety zmetků. Jelikož se stále nic nedělo a museli jsme přerušit pokládku z důvodu nedostatku matriálu, rozhodla se manželka kontaktovat výrobního ředitele firmy. Sliboval, že se přijede podívat také a mluvil stejně jako reklamační technik. Když se několik dní nic nedělo, telefonicky jsem kontaktoval výrobního ředitele s prosbou , aby mi doložil normu, která by popisovala kvalitu barevného provedení povrchu. Odpověděl mi, že to musí zpracovat. Namísto toho jsme obdrželi vyrozumění k reklamaci v zákonem stanovené lhůtě, ve které považuje naši reklamaci za neoprávněnou a nabízí jednu paletu zboží navíc k našmu uspokojení.

Prosím Vás o radu, jak bych měl dále postupovat v případě, že nesouhlasíme s reklamací, popř. koho bych měl kontaktovat s prosbou o pomoc.

Toto jednání se mi nezdá v pořádku, neboť jsme si kupovali prvotřídní produkt za který jsme také prvotřídně zaplatit a né zboží druhé a nižší třídy, které nám bylo dodáno. Asi tak joko kdybych si v autosalonu vybral nový vůz, který by mi prodejce dodal s povrchovými vadami, na které mě předem neupozornil a tvrdil mi, že to nejde lépe vyrobit.


Produkt

Parko Kombi v barevném provedení Legno


Požadované řešení

Jako přiměřené řešení reklamace bychom požadovali výměnu všech zmetkových kusů za bezvadné, jelikož jsme si koupili kvalitní zboží. Slevy ani další produkty nepoovažujeme jako adekvátní při vyřízení reklamace, pouze v případě, že by výrobce chtěl kompenzovat námi vynaloženou energii a čas na přebírání dlažby, který jsme tomuto věnovali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2019 08:19, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,dále prodávající odpovídá za to, že věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Prodávající je rovněž povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2019 11:18, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl připojit přílohy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.7.2019 22:07, před 5 lety


Josef Hladík

Pro představu přikládám foto některých nejhorších vadných kusů.

Také bych chtěl dodat, že největší díl vadných kusů jsou kostky největšího formátu, tudiž při případné výměně palety za paletu bychom se dostali do problému, že bychom nemohli dodržet skladbu podle výrobcem doporučeného plánu pokládky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2019 16:30, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.