Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#34012Neautorizovany zasah - sjete sroubky na Wlan, poskozena mrizka spodniho krytu, spatne nalepena guma na Wlan, stopy tekutiny na klavesnici a uvnitr NB

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2019, před 6 lety

Mgr. Jiří Chráska

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 11.9.2018 jsem u společnosti Alza.cz a.s. zakoupil notebook Notebook ASUS ROG STRIX GL553VD-DM176T Black Metal za částku 19 990 Kč, k tomu si přikoupil prodlouženou záruku Nehmotný produkt Prodloužení záruky + 3roky (NA666e25) a pojištění Nehmotný produkt Pojištění proti rozbití a
krádeži na rok (NA666e25), notebook si nechal přivést službou zavolejte kurýra. Notebook normálně fungoval, až do 22.6.2019, přišel jsem z práce notebook jsem zapnul, a on probliknul a sám se vypln a již nešel spustit systém ani se nerozsvítil. Den před tím jsem na něm pracoval, dělal potřebné věci do práce. Notebook jsem tedy zavezl do prodejny v Hradci Králové Hořičská 10, 50002 Hradec Králové. Dne 8.7.2019 mi přišlo toto vyjádření: Dobrý den,
dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaši reklamaceASRE19402519 , kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako pozáruční opravu. Pozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 1 493,42 Kč s DPH. Servisní vyjádření pod čarou.
V případě, že s cenovým návrhem na pozáruční opravu souhlasíte, dovolím si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 3 pracovních dnů. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení pozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
Souhlas je závazný a nelze jej vzít zpět.

Na prvotní vyjádření se váže lhůta 3 pracovních dní. Pokud již konverzace probíhá, lhůta se krátí na 24 hodin na každou odpověď z Vaši strany. Jestli-že neobdržíme vyjádření v požadované lhůtě, dojde k automatickému zamítnutí.
V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření a reakce zasílejte výhradně v odpovědi na tento email pro dořešení Vašeho případu v co nejkratší době.
Děkujeme. Neautorizovany zasah - sjete sroubky na Wlan, poskozena mrizka spodniho krytu, spatne nalepena guma na Wlan, stopy tekutiny na klavesnici a uvnitr NB. Os prehrajeme zdarma. Bohužel jsem už ale souhlasil, ale jelikož jsem na invalidním vozíku a dost mě tato věc vzala, vím, že jsem žádný podvod nespáchal a nejsem podvodník do notebooku jsem nelezl a chtěl bych se domáhat práva, pracovník na zákaznické lince mi poradil, že mám trvat na reklamaci a případně nechat posoudit notebook znalce, jen nevím jestli si ho budu moci dovolit, myslíte, že to ještě půjde se domoci práva, že jsem nic neudělal, přestože jsem nejprve souhlasil s opravou a po probdělé noci si to rozmyslel a chtěl vše napravit a domoci se spravedlnosti? Děkuji nevím co teď dělat...nejsem podvodník. Navíc ani firma po mé opakované žádosti neuvedla příčinu poškození proč nešel spustit...jedině s čím lze souhlasit a to jsem také napsal firmě, že se tekutina mohla dostat do notebooku, ale nebylo to před pár dny, nýbrž měsíci, protože jelikož jsem na vozíku, mohlo mi něco do něj vyprsknout, ale notebook stojí vždy na stole a pravidelně jsem ho utíral..děkuji moc za pomoc


Produkt

otebook ASUS ROG STRIX GL553VD-DM176T Black Metal za částku 19 990 Kč, k tomu si přikoupil prodlouženou záruku Nehmotný produkt Prodloužení záruky + 3roky (NA666e25) a pojištění Nehmotný produkt Pojištění proti rozbití a krádeži na rok (NA666e25)


Požadované řešení

Trvám na své reklamaci, jelikož počítač není starý ani rok, plus má další drahé pojištění + prodlouženou záruku, popřípadě posoudit situaci znalce, že opravdu nejsem žádný podvodník a do notebooku jsem nelezl a neprováděl žádné situace, navíc nevím kde se požadované věci nachází a jelikož jsem na vozíku, tak nemám ani k tomu motoriku, abych dosahoval protiprávního jednání a navíc byl proti sobě, když mám notebook v záruce abych ho záměrně poškodil a pak reklamoval...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2019 09:50, před 6 lety

V dané situaci byla uzavřena smlouva o dílo (mimozáruční oprava notebooku). V případě, že smlouva byla uzavřena na dálku (přes e-shop, e-mail) má spotřebitel běžně možnost od smlouvy odstoupit v zákonné lhůtě 14 dní bez udání důvodů.

Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, však uvádí také omezení, kdy spotřebitel takto od smlouvy odstoupit nemůže. Spotřebitel tak nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

Jestliže tedy nebyl spotřebitel srozuměn o těchto informacích, tedy že svým souhlasem dává svolení k poskytnutí dané služby před uplynutím 14 denní lhůty a nebylo spotřebiteli řádně sděleno, že v takovém případě nemůže od smlouvy odstoupit, potom by spotřebitel od takovéto smlouvy odstoupit mohl.

Co se samotné reklamace týče, uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2019 16:32, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.