Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc při vyřešení následující situace:
V r.2014 mi dělal zedník p. Pešán dlažbu k chatě, kterou jsem nově nechala postavit. Napsal mi na ni záruku 3 roky.
Již po prvním roce se dlažba stále více propadala a nyní je v takovém stavu, že hrozí nebezpečí úrazu- mívám na zahrádce i malého vnuka.První 2 roky mi dlažbu opravil,ale pokaždé byl výsledek takový, že za čas byla dlažba nebezpečná pro chůzi.
3. rok, kdy byl poslední rok záruky, stále opravu odkládal s tím,
že dělají i v zimě i přes moji námitku, že pak může pršet nebo mrznout. V zimě mi pak řekl "jsem nachcípaný", takže se nedostavil.
Podotýkám že jsem ho během roku upomínala, na SMS ani e-maily nikdy neodpověděl. Na mé mnohonásobné volání nereagoval, protože moje číslo zná a nikdy nezavolal zpět.
Další rok mi řekl, když jsem se na něj z jiného půjčeného tel. dovolala, že byl na operaci se zády, takže nemůže pracovat.
Zavolala jsem mu tedy až letos, kdy řekl, že letos mi to opraví, ale neřekl kdy. Od té doby se situace opět opakuje, nebere telefon, na SMS a e- maily neodpoví, takže se nemohu dohodnout, kdy by přišel,už tomu ani nevěřím a půl roku je zase pryč.
Ke všemu vždy řekl, že to má za hodinu práce hotové.
Za jeho práci jsem mu zaplatila 138500 Kč /dělal ještě cestičku k chatě/.
Nemohu pochopit tento neprofesionální přístup řemeslníka,s takto nedbalým a nezodpovědným chováním jsem se u jiného nikdy nesetkala. Obracela jsem se na něj včas.
Děkuji Vám za pomoc při řešení tohoto problému.
S pozdravem
Ludmila Strašilová
Oprava dlažby
Požaduji provést opravu - prosím o pomoc při řešení problému
Sama jsem přes všechny urgence toho nedosáhla.
|
Tweet |
Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li však stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Zákon říká, že reklamaci Prodávající má povinnost odstranit vadu bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí zákonné či dohodnuté lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Ve výše uvedené lhůtě musí být vada odstraněna, není přitom rozhodné, zda se vada vyskytovala na věci hlavní nebo na jejím příslušenství.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.