Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě Vaší odpovědi z 10.7. 2019 ve 14.31 hod. jsem opětovně vyzvala prodejce k proplacení poštovného. Bohužel trvá na svém a odmítá mi poslat peníze.
Viz jejich odpověď : Dobrý den, jak sem již psala, nemáte nárok. Na základě § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník máte nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů k uplatnění reklamace (typicky např. poštovné). Tento nárok je Vám dán v případě uznané, oprávněné reklamace.
S pozdravem
N. P.
vedoucí rek. oddělení
Jak jste mi napsali, reklamaci měli uznat, což neučinili a tak tím nyní argumentují jako důvodem, proč nemám nárok na proplacení poštovného. Nechápou, že jejich pochybení je právě v neuznané reklamaci.
Solární lampy nerez 4 ks v balení, Garden King
požaduji, aby mi prodejce poštovné proplatil
|
Tweet |
Z předchozí komunikace se spotřebitelkou vyplývá, že byla uplatněna reklamace, ta jí nebyla uznána, avšak společnost jí zaslala lampy nové, nepoškozené.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Pokud dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, popřípadě k výměně zboží, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy.
Spotřebiteli by tím totiž prodávající fakticky znemožnil rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady, případně dožadovat se právě i nároku na náhradu účelně vynaložených nákladů dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.
V takovém případě je třeba uplatněnou reklamaci spotřebitele považovat za uznanou reklamaci výrobku.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.