Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15.3.2014 jsem si ve vašem obchodě na ulici Varenské 3309/50, Ostrava, zakoupil sportovní obuv Nike dual fusion lite za 1390,00kč. Dne 9.4.2014 jsem odevzdal tuto obuv do vaší prodejny na reklamaci utrženého poutka na jazyku boty, které slouží k držení tkaniček na levé botě. Bylo mi prodavačkou sděleno, že pro reklamovanou obuv si mám přijít za 30 dnů. Při mém dotazu, zda je možné, aby byla reklamace vyřešena dříve mi bylo sděleno, ať přijdu za daných 30 dní, že to dříve "nebývá". Když jsem přišel dne 9.5.2014 pro reklamovanou obuv, dostal jsem od prodavačky vyjádření k reklamaci, kde bylo uvedeno, že stávající stav je pouze důsledek nesprávného způsobu užívání výrobku (zacházení, manipulace). Nedovedu si představit, jak bych měl s obuví manipulovat, aby se užíváním tato závada způsobila. Toto poutko je totiž utrženo uprostřed a na krajích je stále přišito. Požadoval jsem pouze uvedení do stavu, aby byly boty plně funkční, tedy "přišití poutka".
Poté jsem se chtěl podívat, v jakém stavu, mi tedy obuv váš obchod vrací a to jsem se tedy nestačil divit! V příloze vám zasílám k nahlédnutí fotky, které jsem pořídil přímo v obchodě po vytažení z tašky. Boty byly zasaženy plísní a byly znečištěny, jakousi žlutou barvou. Okamžitě jsem nechal vypsat další reklamační list, protože do takto zasažené obuvi bych nohy prostě nestrčil. Ve vašich obchodech nakupuji již řadu let, ale v době, kdy každý obchod bojuje o každého zákazníka, mi při\jde péče o zákazníka opravdu laxní a řešení reklamace a stav obuvi po vrácení, mi přijde nevhodné.
Nyní již požaduji vrácení peněz, jelikož takto zasaženou obuv nechci zpět. Dost se mi zkazil také obraz vaší firmy přístupem ke koncovému zákazníkovi, tedy mě. Doufám, že bude má reklamace vyhodnocena dle mých požadavků, abychom nemuseli dále pokračovat v jiných kruzích.
|
Tweet |
V tomto případě se nejedná o reklamaci vady, ale o náhradu škody. Dle ustanovení § 2944 občanského zákoníku, který stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Primárně by obuv měla být uvedena do původního stavu, pokud to není možné nebo požádá-li o to spotřebitel, hradí se škoda v penězích. Škůdce je povinen nahradit skutečnou škodu, tj. skutečné snížení hodnoty výrobku s přihlednutím k jeho stáří a možnosti nynějšího využití. Je nutné, aby spotřebitel prokázal, v jakém stavu byla obuv do reklamace přijata (např. fotografie, popis z reklamačního protokolu apod.)
Co se týká zamítnuté reklamace, lze ji rozporovat znaleckým posudkem. Seznam znalců je na www.justice.cz.
Společnost Dual Sport Pro s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.