Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Poslal jsem na pobočka reklamaci poštou a Alza nechce reklamaci přijmout a tvrdí že se musím osobně dostavit, já myslím že nemá pravdu protože ČOI píše že pro zřetelné datum přijmu reklamace doporučuje posílat reklamace poštou.
Zboží koupeno normálně ne na firma.
Samsung S8
Přijmutí reklamace podle zákon
|
Tweet |
Společnost Alza.cz a.s. na internetové stránce (https://www.alza.cz/kontakt/reklamace.htm?qid=357) uvádí následující možnost zaslání zboží:
"Poštou nebo přepravní společností
Zboží připravte a bezpečně zabalte
Přiložte průvodní dopis s popisem závady, kopií nákupního dokladu a vaší zpětnou adresou, případně i s číslem vašeho bankovního účtu pro případ vrácení peněz
Předejte zboží přepravní společnosti a odešlete na adresu:
Alza.cz - reklamace
VGP Park, hala H2
Do Čertous 2658/1,
193 00 Praha 9 - Horní Počernice"
Společnosti je možné zaslat reklamované zboží poštou a společnost nemůže požadovat osobní předání zboží. Pokud by společnost vyžadovala osobní předání zboží, jednalo by se o zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které omezuje spotřebitele v uplatnění práva z vady. K takovému ujednání se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží. Spotřebitel má právo zaslat zboží k reklamaci poštou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.