Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Vážení,
v letáku platném pro období 11. 7. - 14. 7. nabízíte 30 ks vajec za 44,90 Kč.
Reálná situace:
1) 12. 7. - 8:30 hod. - vejce nejsou
2) 13. 7. - 8:30 hod. - vejce nejsou
Provozovna Nymburk - obsluha pokladny tvrdí, že vejce již byly takto cenově prodávané v pondělí 8. 7.
Můžete mi prosím vysvětlit zmíněnou situaci? Opakování této špatné situace vám v očích zákazníků na důvěryhodnosti nepřidává.
Ke cti dobrého obchodníka patří, aby zajistil dostatek akčního zboží, které propaguje svými letáky v rozsahu období od - do, nikoli pouze v prvním dni trvání akce.
Tyto vaše praktiky prokazují vaši snahu o manipulování a klamání zákazníků. Vpodstatě se jedná o vábivou reklamu, protože vejce jsou základní potravinou!
Můžete mi vysvětlit, proč nejste schopní mít v provozovně základní potravinu – vejce v 30 ks kartonu? Jedná se o běžné malospotřebitelské balení, které zákazníci chtějí běžně zakoupit.
Ještě vás chci požádat, mohli byste text v letácích uvádět dostatečně čitelně velkým písemem? Také popisky zboží nejsou dobře čitelné.
Bílé písmo na červeném podkladu splývá. Proč není text černý?
Viz poslední strana letáku v zápatí. Snahou o miniaturizaci a zhoršení šitelnosti textu se prezentujete šmejdskou praktikou, kterou bráníte většině lidí si přečíst text na nekvalitním recyklovaném papíru.
Požaduji písemné vyjádření od manažerů zodpovědných za vzniklé situace.
Doufám, že si tento text přečtou s lupou v ruce a odpoví mi.
S pozdravem
Vacek
Vysvětlení situace. Písemná omluva zákazníkům zveřejněná na vchodových dveřích provozovny. Zajištění základních potravin! Zanechání vábivé reklamy a klamání spotřebitelů prostřednictvím letáků!
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho další služby a výrobky, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která patří mezi zakázané klamavé obchodní praktiky.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.