Společnost


ŠKODA AUTO a.s.

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#34116Konstrukční závada uložení stablizátoru škoda Fabia I

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2019, před 5 lety

Arnošt Jurčovský

Znění stížnosti

Dobrý den.Obracím se na Vás s problémem, který se týká uložení stabilizátoru u vozu Fabia 1 (jsem dosud jediným majitelem vozu od od jeho koupě v roce 2001 s nájezdem do dnešního dne 55tis.km), po celou dobu garážovaný.Jde o model 1.4MPi 50KW.Cca před 3 tis.km došlo k prasknutí a následnému vysunutí umělohmotných pouzder stabilizátoru přední nápravy a k axiálnímu posunu.Dle informací autorizovaného servisu nelze záležitost řešit jinak než jeho výměnou za nový inovovaný díl používaný na vozech vyrobených v druhé polovině roku 2001.Inovace spočívá v návarcích zarážek, které zajišťují konstantní axiální polohu stabilizátoru.Částka rekonstrukce této části se pohybuje v autorizovaném servisu dle kalkulace: stabilizátor úplný 3500Kč,práce 2000Kč, geo 1200, celkem tedy 6700Kč.Pokud by se využilo služeb běžného servisu a druhovýroby: stabilizátor 1200Kč,práce 1000Kč,geo 800-1000Kč, celkem tedy 3000-3200Kč.U tak letitého vozu, byť s minimem najetých km jsem upřednostnil opravu a neautoriz.servisu.
Zajímal by mně Váš názor na věc, jak se automobilka staví ke svému pochybení, kterého si musela být prokazatelně vědoma(tento stav trval od počátku výroby tohoto typu) a proč nebyla na tento problém svolávací akce, neboť jde jednoznačně o konstrukční vadu u dílu, jehož funkce je dlohodobě prověřena i u ostatních výrobců a systém uložení praktikovaném u této serie škodovek je nepochopitelný. Alarmující je i skutečnost, že v době záruky nepadl od techniků servisů ani náznak upozornění, že by mohlo dojít k selhání takto provedeného uložení.Dnes budete argumentovat,že jde již o historickou záležitost, ale o dost závažnější závady se projevují i u vozů produkovaných v nedávné době(motory 2,5TDi vačky,2.0TDi vod.čerpada, 1.9TDi s DPF, proslulý 1.2 HTP a takto lze pokračovat).Závěrem ještě poznámku, do nedávna jsem byl patriotem škodovky a problémy s vozy škoda jsem se snažil omlouvat s tím, že i u ostatních značek se objevují závady.Všechny mé vozy snad s vyjímkou jednoho, byly škodovky, u své fábie jsem byl nucen vyměnit ložiska kol(40tis.km),těsnění pod hlavou i přes příkladnou péči 1x ročně výměna G12 při 30tis.km -opět montovaný vadný díl výrobcem,žárovky H7 měněny 12x,orig.výfuk měněn ve 30 tis.km,alternátor ložiska 35 tis.km,nadměrná vůle v diferenciálu od 20 tis.km,při běhu naprázdno kolísání otáček (servis "to je normální"),klepání ze spojkové stříně od 20tis.km, je normální, aby auto v hodnotě(v době zakoupení) 320 tis.Kč by mělo vykazovat podobné závady?Dnes se rozhoduji koupit nový vůz, ale s určitostí vím, že po zkušenostech s fábií (a to nelze hovořit o nepovedeném kusu, neboť znám více škodovkářů a jejich zkušenostmi),že Škody auto to 100% výrobek nebude.


Produkt

TMBJB16Y513258323/SEAMEXO1FM5


Požadované řešení

Finanční kompenzace minimálně za nový díl(dle faktury)+práce servisu,vyjádření a uvedení důvodu konstrukční chyby a postoj výrobce k tomuto problému včetně zdůvodnění, z jakého důvodu nebyla závada odstraňována v rámci servisních prohlídek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2019 16:45, před 5 lety

Pokud spotřebitel uzavřel se servisem smlouvu (pravděpodobně smlouvu o dílo), na základě které se servis zavázal provést diagnostiku vozidla, je servis povinen své smluvní povinnosti řádně splnit. Neučiní-li tak (při provádění prací nepostupoval s náležitou péčí) a spotřebitelovi kvůli tomu vznikla škoda, mohl by spotřebitel žádat po servisu náhradu škody. V takovém případě musí prokázat, že mu škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi vnikem škody a porušením smluvní povinnosti ze strany servisu.

Dotaz předáváme společnosti k vyjádření, nicméně upozorňujeme, že společnost se doposud nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2019 08:52, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.