Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.6.2019 jsem podala písemnou výpověď proti plné moci v zastupování na aukcích Centrálnímu výběrovému řízení. Podepsala jsem doma zástupci přihlášku, byl velmi výmluvný a sympatický, v dubnu letošního roku, ale nepřišla mi žádná odpověď, že jsem nyní zastupovaná Cent. výběr. říz., takže jsem nemohla podat výpověď do 14 dní, zástupce mě neinformoval o této možnosti. Velmi mě překvapilo, že v červnu jsem dostala kopii přihlášky k odběru energií od nového dodavatele, bez předchozího oznámení. Nyní mám prý 3 nové dodavatele jak mi sdělil dosavadní dodavatel Comfort energy. Podala jsem výpověď novému vybranému dodavateli Lamě energy a.s., ale ten výpověď neuznal. Vy jste mi také ještě neodpověděli na mou výpověď. Mám uzavřenou smlouvu o dodávce plynu od 1.9.2019 s Innogy již od srpna 2018 na jejich pobočce a u nich chci zůstat i s dodávkou elektřiny. Vaše zastupování odmítám, bez jakýchkoliv sankcí. Děkuji. Ligusová Anna
Podepsali jste za mně smlouvu s LAMA energa a.s., Gudrichova 763, Hradec nad Moravicí
Zrušit plnou moc k zastupování a reagovat tak na podanou výpověď.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (= smlouvu s dodavatelem), může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebitelce možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává, Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence (=dodavatelů).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Dobrý den, paní Ligusová,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije. Zákazníkům, kterým nebyla nalezena výhodnější cenová nabídka než u jejich aktuálně stávajícího dodavatele, je odesílán dopis s informací, že jim společnost Centrální výběrová řízení nenalezla výhodnější nabídku, než kterou mají aktuálně, a to společně s doporučením setrvání u jejich stávajícího dodavatele.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu podpora@cvras.cz číslo Vaší přihlášky a my Vám poradíme co a jak dále. Věříme, že se vše vyřeší k Vaší spokojenosti.
Věříme že vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Tým CVŘ
Pokud vím, následující den byl dotaz na pracovníka a jeho vystupování a ne podmínky v zastupování CVŘ. Rušila jsem plnou moc k zastupování, jelikož jsem nebyla informována o tom, že byl vůbec nalezen lepší dodavatel energií. Mám se místo 2 let upsat se na 3 roky novému dodavateli a přeplatek jestli vznikne, nebude mi vyplacen, ale budou mi odpočítávány zálohy z něho. To, že bych byla informována o tom, že nikdo nebyl nalezen mi ani málo nevadí, ale dotaz zda souhlasím s novým dodavatelem je pro mně důležitý. K tomu jsem plnou moc nedávala. Nový dodavatel bazíruje na tom, zda byla smlouva podepsaná v jejích prostorách, či nikoli. Jak můžu vědět, že to tak bylo? Tudíž mou výpověď o zrušení dodávek energií LAMA energy neakceptovala. Nic jiného mi nezbude, než se obrátit na ČOI. Děkuji Ligusová
Odkazujeme se na informace, které jsme poskytnuli v úvodním vyjádření. Je nutné rozlišovat smlouvu se zprostředkovatelem (CVŘ) a s dodavatelem. V případě smlouvy se zprostředkovatelem je možné se obrátit na mimosoudní řešení sporů při ČOI, v případě smlouvy s dodavatelem se lze obrátit na ERÚ.
V případě způsobu uzavření smlouvy se společností LAMA energy je dle našeho názoru rozhodující, že jednání se spotřebitelkou ze strany zprostředkovatele proběhlo u ní doma. Spotřebitelka tedy v obchodních prostorách nejednala, takže by měla mít právo smlouvu s dodavatelem vypovědět. Co se týče smlouvy se zprostředkovatelem, pokud nebyla spotřebitelka řádně poučena o právu odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů a nedostala k tomu vzorový formulář, může odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů od jejího uzavření.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, paní Ligusová,
Verifikační (=ověřovací) hovor s Vámi jsme si pro jistotu poslechli, zdali byl v pořádku a zjistili jsme, že v hovoru zazněly všechny potřebné informace. Zároveň jste potvrdila, že jste byla ze strany obchodního zástupce informována o změně dodavatele a s převodem souhlasíte.
Vzhledem k vstřícnosti z naší strany jsme však zahájili veškeré kroky k vyřízení této záležitosti k Vaší plní spokojenosti. Písemné vyjádření Vám bude zasláno.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz číslo Váš požadavek a vše dořešíme již interně.
S pozdravem
Tým CVŘ
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dTestu za pomoc, opětovně jsem poslala výpověď smlouvy LAMA energy na tiskopisu k tomu určeném a podle energetického zákona, také jsem zrušila plnou moc CVŘ a společnosti je přijali bez následků pro mě. Je to pro mě ponaučení do budoucna. Moc vám děkuji. S pozdravem Ligusová