Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V eshopu objednané čerpadlo obj.č.8810101591 převzato na poště 18.6.,cena 1235Kč plus dobírečné 45 Kč celkem 1280,-.Kupní smlouva zrušena 23.6 a zásilka odeslána poštou zpět 24.6. za poštovné 159 Kč.
E shop sděluje,že na poštovné nemám nárok s tím e mailem nesouhlasím.
.FVC 4002-EK Kalové čerpadlo Fieldmann E 6 7.1.
Požaduji uhradit poštovné 159Kč.Dodavatel mi navíc z ceny strhl 200Kč za lehké poškrábání výstupního kolínka,které má cenu několika Kč a nepatrné prohnutí ochranného plechu na povrchu čerpadla/ toto se stalo jak jinak než při odzkoušeí čerpadla ve studni/.O tomto se nechci trapně dohadovat.Jde mi o poštovné na které mám podle mého názoru nárok.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Co se však nákladů na vrácení zboží v případě odstoupení týče, obecně na ně spotřebitel nárok nemá. Pouze v případě, že by prodávající spotřebitele neupozornil na jeho zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on), může spotřebitel navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Co se týká snížení navrácené částky, dle § 1833 občanského zákoníku je možné pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Je třeba uvést, že účelem 14 denní lhůty pro odstoupení je umožnění spotřebiteli ozkoušet zboží - běžné zkoušení zboží je tedy v pořádku a prodávající může snížit částku jen za poškození které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To že se zbožím bylo nakládáno takovýmto způsobem by měl prodávající být schopen prokázat, pokud chce částku snížit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.