Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
V úseku Velký Osek - Kolín je místo některých spojů zavedena autobusová doprava kvůli rekonstrukci kolejí.
První den jsem průvodčímu, který seděl vedle řidiče autobusu, nahlásil, že chci vystoupit ve Veltrubech, mezitím jsme přejeli autobusovou zastávku ve Veltrubech a řidič mi nezastavil, že mě prý neslyšel. Budiž. Že zastaví na další zastávce (to měly být Kolín - Strojírny). Bylo vidět, že vůbec neví, jak se jmenují zastávky, kde má stavět, neměl mapu a ani neznal cestu. A průvodčí logicky taky ne. Zastavil na první zastávce v Kolíně, kterou viděl. Z této zastávky jsem šel na původní železniční zastávku Kolín - Zálabí 500 metrů a odtud dalších 500 metrů na Kolín - Strojírny.
Všechno to bych ještě toleroval.
Za pár dní jsem slyšel vyprávět jednoho člověka ve vlaku, že kvůli této výluce čekal na kruháku (nevím, jaké místo měl na mysli) 2 hodiny, protože žádný autobus nepřijel. Vše tohle mě odradilo používat z Kolína autobus. Dnes jsem ale musel risknout a čekal jsem na autobus na autobusové zastávce Kolín - Strojírny. Byla dokonce označena cedulí, že se jedná o zastávku náhradní autobusové dopravy ČD. Už to mě příjemně šokovalo, protože jsem nečekal ani minimální laskavost od tohoto státního podniku :) Takže díky. Nicméně jsem tam čekal více než 40 minut a žádný autobus náhradní dopravy nepřijel. Ti řidiči si asi neuvědomují, že mezi Kolínem a Velkým Osekem jsou 2 zastávky, na kterých také občas někdo nastupuje, a nejsou to ani zastávky na znamení. Musím ale uznat, že řidiči alespoň při cestě z Velkého Oseka do Kolína mi potom vždy zastavili ve Veltrubech a ve většině případů z hlavní silnice dokonce i zajeli přímo k dané autobusové zastávce. Z Kolína (respektive Kolín-Strojírny) do Velkého Oseka se ale bojím jezdit. Strojírny jsou pro ně očividně daleko a bojí se tam asi zajíždět. Já takto ztrácím denně minimálně hodinu + jízdné za městský autobus.
Je potřeba zajistit, aby autobusáci věděli, kam mají jezdit, a jezdili tam. Když je ráno poprosím při nástupu, že chci zastavit ve Veltrubech, tak mi žádný z nich ještě neodpověděl a někteří se dokonce i tak kysele tvářili. Odpověď typu ano by pro mě byla dostačující, nemusí zdravit. Zde nejde ani o slušnost, to je prostě elementární zásada při komunikování s druhým člověkem.
Znát zastávky, zajíždět na tyto zastávky, elementárně komunikovat
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.