Počet nahlášených stížností: | 224 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem synovi penal a vak na obuv. Uhradila jsem vše predem dle zaslaneho emailu. Dosud žádný email o dorucene platbě ani zboží nepřišlo. Psala jsem jim email. Po dvou dnech se vratil,ze nelze dorucit příjemce nepřijímá email. Na jejich internetove stranky se jiz nelze dostat.
Měla se firma ozvat a odpovědět na email.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nám prostřednictvím samostatné stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Dodatek k mé stížnosti. Společnost v emailu požadovala částku 399,- doprava zdarma. Při doručení faktury zde byla uvedena částka 381,- za zboží. Našla jsem jejich stránky a podala dotaz ohledně té platby i zboží. Dosud nebylo odpovezeno."
Pokud spotřebitelka zaplatila za zboží více, než jaká byla jeho skutečná cena (uvedená na daňovém dokladu), může spotřebitelka žádat vrácení tohoto přeplatku. Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, jež má možnost na stížnost spotřebitelky reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.