Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2015 jsme od společnosti GEA Vetrano zakoupilisolární systém MS IV EXC s kombinovanou nádrží, na který jsme čerpali dotaci v rámci programu MŽP, Nová zelená úsporám.
23.4. 2019 jsem zaslala firmě email (po předchozí tel. domluvě, firma mi odpověděla) o stavu naší akumulační nádrže (vytéká z ní voda, je silně zkorodovaná). Nádrž je stále v záruce(dle smlouvy, prodloužená záruka 5 let) Jednatelka firmy, paní Katzová mi rovnou do telefonu oznámila, že reklamaci nádrže už jednou řešili a že to nedopadlo, takže si myslí, že to také nepůjde řešit. Celý měsíc se nic nedělo, ikdyž jsme upozorňovali, že stav nádže je horší a musíme mít trvale zavřenou teplou vodu.
Výsledkem reklamace ze strany společnosti byl email 23.5.2019, že jsme nedodrželi normu ČSN 690012. Norma není nikde ve smlouvě uvedena ani jiné speciální požadavky pro prodlouženou záruku. Na tuto skutečnost jsem poukazovala.
Na dopis bez dodejky firma nereaguje.1.7.19 jsem zaslala dopis s dodejkou, kde žádám po firmě kopii smlouvy, kde mi přesně označí místo, kde jsou speciální podmínky pro prodlouženou záruku napsány.
Kombinovaná nádrž PST-R/EN, typ 750/150
Výměna nádrže. Je natolik zkorodovaná, že při spuštění z horní části tryská voda.
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smluvní záruka, která je nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky pro uplatnění záruky byly sjednány. Nebyly-li zvláštní podmínky pro uplatnění reklamace ujednány, vztahuje se na záruku zákonný režim. V takovém případě prodávající odpovídá, že věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají očekávat. Prodávající však neručí za vady, které byly způsobeny obvyklým používáním věci. Bude tedy záležet, jaká je povaha vady (zda se jedná o vadu, za kterou odpovídá prodávající).
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou (pokud prodávající nebude posudek soudního znalce respektovat), doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.