Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednal jsem si a zároveň zaplatil zboží - objednávka č. 9919767649. Jedná se o postele - také pro mé děti. JENA - nábytek objednávku přijal 11.5.2019 a následně jsem byl informován, že orientační termín expedice bude 19.6.2019. Z tohoto termínu jsem byl velmi rozladěn. Nevěděl jsem důvod tak pozdního dodání. Nicméně dnes je 16.7.2019 - tedy již 2 měsíce po objednání a já stále své zaplacené zboží nemám!
Na zákaznickou linku 542 425 555 se nelze dovolat. Posílal jsem již 5 stížností, které jsou stále bez reakce. Pouze jednou mi přišla strohá odpověď: "Objednávka nebyla expedovaná z důvodu chybějící položky Prag-Boxspring. Prosíme o Vaši informaci, zda si přejete odeslat zbývající tři položky."
Na to jsem odpověděl, že chci poslat alespoň zbytek zboží. Bohužel do dnešního dne se mnou neproběhla žádná další komunikace.
Ještě se mi nikdy nic podobného nestalo. Předchozí nákup u JENA - nábytek proběhla bez problémů.
Dovedu pochopit problémy s výrobou, ale nechápu proč tento dodavatel nekomunikuje se svými zákazníky.
Postel Boxspring Prag 180x200 cm, šedá, Vegas 180x200 cm (ořech tmavý)
Okamžité dodání zaplaceného zboží a zahájení komunikace
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, může jej spotřebitel upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Byla-li mezi smluvními stranami sjednána smluvní pokuta za porušení smluvní povinnosti, má kupující možnost žádat zaplacení této smluvní pokuty. Vznikla-li kupujícímu kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího škoda, může kupující žádat po prodávajícím taktéž náhradu této škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Vojtku,
mrzí nás, že Vámi objednané zboží dodavatel dodatečně vyřadil ze své nabídky. V těchto případech zákazníkům nabízíme vhodnou alternativu a zaslání zbývajících položek.
Na Vaši žádost jsme však objednávku stornovali. Peníze vracíme obratem.
Ještě jednou se omlouváme za způsobené komplikace.
S pozdravem
OKAY CZ
Chtěl bych všechny velmi varovat před praktikami této společnosti. V žádném případě se mi ještě peníze nevrátili, naopak pokračuje absolutně neuvěřitelný příběh. V pondělí 22.7. mi bylo oznámeno, že se je JENA omlouvá a že museli objednávku stornovat.
Ve čtvrtek 25.7. se mě oddělení péče o zákazníky ptá, zda chci stornovat objednávku. Na to odpovídám samozřejmě, že chci a také chci okamžitě vrátit peníze. Na to se má manželka po dvou měsících dovolá na linku pro zákazníky a tam dostane znovu dotaz, zda chce stornovat objednávku. Odpovídá, že ano. Následně na to mi opět přichází email o stornu objednávky. Na stránkách mají mou objednávku stále aktivní...
JENA nábytek mi v současné době neoprávněně zadržuje přes 50.000 Kč. Zvažuji oznámení na PČR.
Myslím si, že nebýt dTestu, tak mi ani neodpoví.
Přiložím sem zprávu o dalším dění. Mějte se prosím na pozoru před touto firmou. S takovým jednáním jsem se ještě nesetkal.
Vážený pane Vojtku,
věřím, že se jedná o nedorozumění.
V případě Vaší objednávky jsme Vás nejprve informovali o vyřazení jedné položky z důvodu ukončení výroby, tedy storna pouze části objednávky s možnosti expedovat zbývající kusy ještě v tomto týdnu. Akceptujeme však Vaše rozhodnutí, proto jsme na Vaši žádost stornovali celou objednávku a peníze zasíláme obratem.
Chápu, že je pro Vás celá situace nepříjemná a omlouvám se za způsobené komplikace.
S pozdravem
Miroslava Jedličková
OKAY CZ
Dobrý den,
bohužel opět uvádíte nepravdu.
11.5. jsem si zboží objednal a zaplatil (vaše orientační datum dodání 21.6.!, mimochodem tato objednávka je na webu stále aktivní a čeká na doručení :-)
9.7. (po dvou měsících a několika mých zoufalých emailech) mi paní Kopřivová napsala, že chybějící položka Prag-Boxspring nebyla expedována a prosila o informaci, zda chci dodat zbývající položky. Na to jsem obratem odpověděl, že ano - chci dodat alespoň zbytek.
Reakce po tomto mém email ale opět žádná!
22.7. jsem dostal informaci, že objednávku číslo 9919767649 jste museli stornovat
24.7. jsem se dotazoval, co to má znamenat
24.7. paní Špačková posílá dopis, že jste zboží nedodali v avizovaném termínu a dodala vaše obvyklé "Vaši objednávku prověřím a jakmile budu mít nové informace, budu Vás kontaktovat"
25.7. paní Špačková se dotazuje, zda chci objednávku stornovat (neuvěřitelné)
26.7. dosud nemám své peníze na účtu
Z vaší reakce mám dojem, že pochybení je na mé straně. Považujete to za normální postup, jak se chovat k zákazníkům? Já přeci nejsem jediný případ, stačí prolistovat tento web. Doposud z vaší strany nebyl sebemenší náznak toho, že této situaci litujete, že chcete například vzniklou škodu kompenzovat, snaha o to udělat něco navíc apod.
Je to pro mě velké ponaučení - neplatit nic dopředu. Nakupuji hodně na internetu a vždy s pozitivním výsledkem. Stále jsou zde firmy, které podnikají stylem 90tých let.
Jedna rada pro všechny, kteří jsou v mé situaci a nemohou se dovolat na tzv. zákaznickou linku. Stiskněte volbu 1 (Okay elektro) a potom se nechte přepojit na operátorky JENA Nábytku. Tam vám to zvednou. Škoda, že mě to nenapadlo dříve.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.