Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem sekačku Vega 46HWXV.Jíž při prvním užívání u stroje začaly nepřirozeně kolísat otáčky a později jsem zjistil, že kolem karburátoru obtéká benzín.
Při reklamaci mi bylo sděleno,že servis zjistil zanesené trysky v karburátoru z důvodu nečistot a usazenin z benzínu,a že na to se záruka nevztahuje.Dostal jsem nabídku opravy za 772,-kč nebo zaslat bez opravy zpátky za 580,-kč.
Nesouhlasil jsem se zaplacením a bránil jsem se tím,že zmíněné nečistoty v karburátoru nebyly způsobené nevhodným užíváním stroje.Další věc je,že nikdo mně před koupí neupozornil,že na problémy s karburátorem se záruka nevztahuje.
Pak mi bylo sděleno, že servis v rámci dobrých vztahů sekačku opravil zdarma.Oprava však nebyla uznána v rámci záruky.
sekačka na trávu Vega 46HWXV
Žádám, aby oprava byla uznána v rámci záruky
|
Tweet |
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
dle sledování reklamace našeho zákazníka opravdu došlo k nahlášení vady v podobě následujícího textu:
Dobrý den,
Reklamuji Benzinovou sekačku VeGA 46 HWXW 6in1.
1)Kolýsavý chod otáček (jako když dochází benzín)
2)Únik paliva kolem karburátoru (nepravidelně)
3)V nízkých otáčkách sekačka "chcípá"
4)Při čištění, jde slyšet sykot, jako když palivo uníká do horkého motoru.
V příloze faktura
Kde se prosím nachází nejbližší servis sekaček? Je to veliká krabice, rád bych sekačku dovezl osobně.
Lokalita - Karviná
moje adresa:
Roman Karolczyk
Prstná 158
Petrovice u Karviné
73572
tel:731060511
Děkuji
Karolczyk
Zákazníkovi na základě této reklamace byl nabídnut bezplatný svoz přímo na adresu autorizovaného servisního střediska V-Garden ve Smiřicích. Po několika upřesňujících emailů došlo k realizaci svozu reklamace k řešení. Po přijetí reklamace servisním střediskem bylo zjištěno znečištění karburátoru, které vzniklo používáním nekvalitního benzínu nebo nečistotám v ně kanystru. Jelikož se jedná o vadu způsobenou cizím zaviněním, není možné její odstranění v rámci záručních podmínek. Servisní technik proto zaslal cenový návrh řešení mimozáruční opravy a odůvodnění, proč nemůže být řešeno jako záruční oprava. Zákazník s výší opravy nesouhlasil, kdy si slovně ujednal tuto mimozáruční opravu přímo se servisním technikem a to za jiných cenových podmínek. Nám následně bylo potvrzeno emailem z jeho strany a to v podobě:
S částkou 192,- kč jsem nakonec neochotně souhlasil, s tím, že se mi sekačka funkční vrátí domů a nabudu muset už nic doplácet.
Tím myslím i dopravu a nebo DPH, o které rovněž se nikdo nezmínil.
Lze tedy považovat za odsouhlasení mimozáruční opravy ve zmiňované výši 192,-. Po několika urgencích servisního střediska i z naší strany nakonec došlo k mimozáruční opravě zcela zdarma a to na základě našich obchodních vztahů. Sekačka byla zákazníkovi navrácena opravená dle odsouhlasené mimozáruční opravy a zcela zdarma. Do přílohy vkládáme i servisní prohlášení, které naše tvrzení potvrzuje.
Reklamace byla vyřízena ve prospěch našeho zákazníka, kdy pouze nenesa status záruční.
S přáním hezkého dne
ONLINESHOP.cz Petr Hanuš
Dobrý den,
se samotným postupem, jak reklamace probíhala (komunikace se servisem i prodejcem)problém nemám. Jde mi o samotný výsledek neuznané reklamace v záruce a o skutečnost, že nesu vinu za znečištěný vnitřek karburátoru používáním nekvalitního benzínu nebo nečistot z kanystru.
Jíž v předchozích emailech s reklamačním oddělením jsem uvedl,že jsem použil nový benzín do nového stroje.
Palivo z téhož kanystru používám i v jiných strojích(druhá sekačka Vega, křovinořez a pila Husqvarna)a problémy nemám.
Chci poukázat na to, že příčina ucpané trysky v karburátoru nebyla zapříčíněna špatným užíváním stroje, ale například nějakou usazeninou vzniklou při výrobě nebo při testování stroje v továrně.
Znovu připomínám, že závada se projevila při prvním užívání stroje, což nasvědčuje tomu, že problém mohl na stroji existovat jíž při koupí.
Tím, že mi nebyla uznána záruční oprava,a stejný problém by se opakoval, nemohl bych nikdy uplatnit vrácení peněz po třech reklamacích.
Děkuji
Karolczyk
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.