Společnost


Jana Kučerová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3421Neuznaná reklamace a špatné jednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2014, před 11 lety

Jana Vybíralobá

Znění stížnosti

21.11.2013 jsem zakoupila jídelní set - stůl+6 židlí v nábytku v Broumově, zboží jsem si vybrala z katalogu, který jsem dostala od p.Kučerové(majitelky) v obchodě. Od 3.4.postupně praskly 3 sedáky (sedák je z překližky potažené látkou a na konstrukci židle je položen jen z boků a vpředu, vzadu je volně bez opory a také vždy při sezení v tomto místě praskl) a 30.4. se ulomila jedna zadní noha v místě vyvrtané díry při sezení návštěvy, kdyby to byla třeba stará osoba, mohlo by to mít velmi vážné následky. Vždy jsem p.Kučerové zavolala a nahlásila jsem reklamaci telefonem, řekla že ji nahlásí a až budu mít cestu do Broumova, tak ať se v obchodě stavím pro reklamační list, což jsem i udělala. Prodavačka, která pani zastupovala o žádné reklamaci nevěděla a po telefonu se u ni informovala a řekla, že má p.Kučerová rekl. list doma a pošle mi ho poštou, do dnes mi nic nepřišlo ani po opětovném volání a psaní mailů. Spojila jsem se s dodavatelem Tempo Kondela(slovensko), kde moji rekl. zamítli, po mém odvolání mi slíbili výměnu sedáků a zadní nohy. Chci odstoupit od smlouvy, kvalita bude stejná, tedy hrozná. Jak mám prosím postupovat?? Mám přijmout vadné díly? Pokud si necháme zpevnit sedáky samy, budeme mít nárok na další reklamace? To i v případě ulomení nohy, dřevo je totiž velmi tenké. Na zbývajících židlích sedíme jak na jehlách, je to jen otázka času, kdy také prasknou. Děkuji velmi za rady. Vybíralová


Produkt

jídelní set OLEG 1+6 / Tempo Kondela s.r.o., Závodná 459, 027 43 Nižná, Slovensko


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz - 6990,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2014 10:44, před 11 lety

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, je možné podat podnět České obchodní inspekci pro porušení zákona. Dále je prodávající povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
Při reklamaci by mělo být zboží předáno prodávajícímu, aby mohl posoudit oprávěnost reklamace, pokud není dohodnuto jinak. Smluvním partnerem spotřebitele je prodávající, veškeré nároky by měly směřovat vůči němu, pokud není v záručním listě jiná osoba určená k provední opravy. Je možné využít nabídku dodavatele, ale je důležité si uvědomit, že není se spotřebitelem ve smluvním vztahu. Odstoupení by bylo nutné adresovat prodávajícímu. Pro vznik práva na odstoupení je nutné, aby reklamace byla uznána (případně by spotřebitel musel prokázat, že se o vadu jedná). Zároveň by se muselo jednat o neodstranitelnou vadu nebo by muselo být na zboží více vad najednou (dle judikatury 4).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2014 12:34, před 11 lety

Prodávající nám ke stížnosti sdělila následující: Zákaznice reklamovala telefonicky 2x sedáky k židlím. K těmto reklamacím jsem vyhotovila reklamace v elektronické podobě: 10.4.2014 - rekl. č.1926/14/CZ
a 28.4.2014.-rekl.č.2305/14/CZ Tempo Kondela SK. Dne 29.4.2014 odeslala zákaznice na žádost reklamačního odd. fotografie poškozených sedáku e-mailem.č
Reklamace ukončeny dne 6.5.2014 zamítnutím z důvodu mechanického poškození. Dne 7.5.2014 odeslal p.Vybíralová email dodavateli s nesouhlasným stanoviskem. Dne 5.6.2014 opět vyjádření dodavatele-trvá na oprávněnosti zamítnutí reklamace a nabízí dodání vadných dílů na výměnu.Dne 7.6.mi telefonoval manžel p.Vybíralové a vyhrožoval mi i přes sms. Následně jsem požádala dodavatele o zaslání dílů a toto jsem přeposlala paní Vybíralové.
Na její žádost o zaslání reklamačních listů jsem tak učinila, bohužel mi poslala špatnou
emailovou adresu. Nicméně na odpovědi od dodavatele je uveden odkaz na stránku, kde si mohou zákazníci vytiskout reklamační listy a sledovat průběh reklamací. Samostatně mimo prodejnu probíhala korespondence mezi reklamačním odd. a paní Vybíralovou.Toto je průběh vyřizování reklamací tak jak jsem je dohledala z emailů a z dotazování u dodavatele.
S pozdravem Jana Kučerová Maneko nábytek Broumov 55001.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2014 01:23, před 11 lety


Jana Vybíralobá

Z odpovědi pani Kučerové jsem lehce v šoku. Moji emailovou adresu měla před očima, jelikož jsem ji žádala o zaslání Reklamačních listů nejen telefonicky ale poté i svým mailem, takže jsem ji těžko mohla poslat špatnou emailovou adresu - jak - poštou?? Ani neodpověděla, natož aby něco poslala - do dnes nic! Velmi špatně komunikuje a nyní zjišťuji z její reakce že si vymýšlí - naštěstí mám emaily.
Manžel pani Kučerové "vyhrožoval" podáním stížnosti České obch. inspekci a pokud reklamaci nevyřídí, že se z jejího obchodu nehne - Bohu-žel emotivně, trvá to již dlouho a nemáme na čem sedět, pani Kučerová zavěsila.
Ještě mám dotaz k zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození - mimochdem tento důvod "mechanické poškození" se dozvídám až nyní ZDE!! (viz příloha od Condely - né od pani Kučerové) - je to jediné co mám.
Když sedák nové židle praskne pod sedícím člověkem dokonce i pod 16 letým výrostkem, tak na té židli se nesmí sedět? Co je mechanické poškození - to nevím jak si mám vysvětlit? Přece židle jsou na sezení?! Měli by tedy sezení vydržet, podle mě unést hravě dospělého člověka. Byla mi nabídnuta výměna sedáků, ale stejného zboží - tudiž stejné "kvality".
Jak mám dále postupovat?
Děkuji velmi za rady a odpověď.
Jana Vybíralová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2014 09:31, před 11 lety

Je-li reklamace zamítnuta, reklamační protokol musí obsahovat písemné odůvodnění. V tomto případě se domníváme, že zboží mělo být posouzeno fyzicky, nikoli na základě fotografií, které v tomto případě nemůžou mít tak vysokou vypovídací hodnotu.
Nejvhodnějším řešením reklamace bude pravděpodobně přijmout výměnu. V opačném případě by spotřebitel musel vadu prokazovat znaleckým posudkem a poté by se nárok spotřebitele odvíjel od závěru uvedeném v posudku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.7.2014 00:52, před 11 lety


Jana Vybíralobá

Vyměněné sedáky a nohu od židle jsem obdržela 4.7.2014. Jsme domluveni s truhlářem,který pod sedáky umístí ještě nějaké vyztužení, aby při sezení tak nepraskaly. Asi nám nic jiného nezbývá. Předpokládám, že znalecký posudek bychom si museli zařídit u někoho (nevím u koho?) a poté i zaplatit? Děkuji Vybíralová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2014 10:33, před 11 lety

Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Posudek hradí spotřebitel a v případě, že vyjde v jeho prospěch, může požadovat po prodávajícím úhradu znalečného jako náklad nutný k uplatnění reklamace. Nárok na vyřízení reklamace se následně odvíjí od závěrů uvedených v posudku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2015 13:37, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již nevyužila možnosti reakce, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.