Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, zakoupil jsem 3kW rychlovarnou konvici. Po čase jsem zjistil, že když se voda začne s klokotáním vařit, trvá jí kolem 30 sekund, než vypne. Navíc když je konvice horká, nejde snadno otevřít, tlačítko pro otevírání víčka je vždy nějak zaseklé (ale to mi až tak nevadí). Konvici jsem odeslal na reklamaci, vrátila se s tím, že čidlo je zanesené vodním kamenem a že si ho mám vyčistit. Nebylo zcela čisté, ale zanesené také ne, mám nafocené. Nicméně jsem ho vyčistil a nic se nezměnilo. Odpověděli mi, že pokud nejsem spokojený, mám to znovu odeslat na reklamaci. Odeslal jsem, konvice se vrátila s tím, že je v souladu s parametry výrobku. Ze zkušenosti vím, že konvice vypnou při varu v řádu jednotek vteřin, udivilo mě, že by to mělo být v souladu s parametry výrobku, zvlášť u konvice s příkonem 3kW, nicméně jsem požádal o zaslání technických parametrů výrobku (možná tam mají dlouhý časový údaj a koupil jsem špatně). Poslali mi návod k použití s obecnými texty a telefonní číslo na Slovensko (tam jsem netelefonoval). Na můj nespokojený email mi odpověděli, že mám konvici znovu odeslat. Již 3x byla neúspěšně na reklamaci, nyní mi opět odpověděli, že jí mám znovu odeslat, bude to po čtvrté. S vrácenou konvicí nikdy nepřijde žádný průvodní dopis, protokol si musím pokaždé vyžádat. Odeslání je na jejich náklady, ale zjevně to nehodlají řešit. Lze se nějak bránit? Vypadá to, že je jim to jedno a čekají, až mě to přestane bavit.
Klarstein Teahouse Wasserkocher, číslo produktu 10029122
Nový výrobek, podle průběhu reklamace to zjevně nejde opravit.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel nárok primárně na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených možností lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Ve všech případech platí, že prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem v Německu, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
konvice Vám byla doručena 4.12.2017, první reklamaci jste vyplnil až 21.5.2019, tedy cca po roce a půl. První reklamace byla zamítnutá s tím, že se jedná o vlastnost výrobku a tepelné čidlo bylo silně zanesené vodním kamenem. Druhá reklamace byla vytvořena 11.6.2019 opět se stejným postupem až tedy s tím rozdílem, že kolegové ze servisního střediska vyčistili konvici od vodního kamene. Bohužel taktéž byla vyřešena i třetí reklamace, která byla opět neopodstatněná z důvodu toho, že se jedná o vlastnost výrobku a nejedná se o vadu.
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat v pracovních dnech v čase 8:00 - 18:00 hod. telefonicky na čísle 225 348 506 nebo
e-mailem na: info@electronic-star.cz.
Přejeme hezký den.
S pozdravem Váš tým Electronic-star
Dobrý den týme Electronic-star,
1) Vaše připomínka, že jsem se ozval až po roce a půl, je podle mého názoru irelevantní, na konvici poskytujete podle internetových stránek 3 roky záruku, i kdyby jen dva roky, stále dost zbývá, ozval jsem se ihned, jakmile jsem zjistil, co konvice dělá.
2) Čidlo nebylo zaneseno, lžete. Po první reklamaci jste mi poslali vyjádření, že si konvici mám vyčistit, nafotil jsem jí před i po mém čištění a fotografie jsem Vám poslal. Rozdíl je nicotný. Ale i kdyby bylo čidlo zanesené - já ho čistil, nyní je už i podle vás čisté, a konvice se chová úplně stejně.
3) Pokud je "vlastnost" vaší rychlovarné konvice, že se po uvedení vody do varu vypne až po 30 sekundách, je to neobvyklá vlastnost a měli byste to mít uvedeno u výrobku při jeho prodeji. Opakovaně jsem vás žádal o zaslání "technické specifikace výrobce", na kterou se odkazujete. Nikdy jste mi jí neposlali. Pokud mi pošlete originál "technické specifikace výrobce", ze které bude zcela zřejmé, že konvici po uvedení vody do varu trvá desítky vteřin, než se vypne, uznám neoprávněnost své reklamace (a budu si moci jen pomyslet, co jsem si to proboha koupil za značku). Jinak považuji reklamaci za oprávněnou.
4) Opakovaně jsem vás žádal o kontakt na odpovědnou osobu v Německu - jste německá firma. Na tuto žádost jste vůbec nereagovali.
5) Po mém posledním emailu jste mi poslali lakonické sdělení, že pokud nejsem s reklamací spokojený, mám vám konvici opět odeslat. Děláte si ze zákazníků legraci??? Budeme si jí tedy posílat stále a pořád dokola?
6) Mimochodem u horké konvice skutečně nejde víčko normálně otevřít, mám to nafilmované...
Za mne tedy zatím palec dolů za váš přístup. :-(
Jestliže se jedná o vlastnost, která vyplývá z technické specifikace výrobce, měl by být prodávající schopen toto tvrzení podložit. Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.