Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsem jela s dvěma malými dětmi (necelé 3 roky a 5 let) z Prahy do Počátek-Žirovnice. Bohužel rychlík Rožmberk číslo R667, který z Veselí nad Lužnicí vyjížděl v 14:40, měl poruchu, při které se jeho zpoždění vyšplhalo myslím na tři hodiny. Zastavil necelé tři minuty před příjezdem do cílové stanice nedaleko nádraží Popelín kvůli závadě, čímž jsem zmeškala navazující autobusový spoj (15:47) do Stranné, Žirovnice, kam jsem jela. Vzhledem k malé časové rezervě ale s títmo zmeškáním při plánování cesty běžně počítám a nechávám si v záloze spoj večerní, v 18:25 (poslední, další jel ráno po páté hodině). Doufala jsem tedy, že i při této mimořádné situaci tento spoj stihnu, když to ale vypadalo všelijak, pana průvodčího jsem se ptala na svou situaci s tím, že je to poslední spoj a jinak bych musela 6 kilometrů pěšky a že pokud to nestihneme, raději půjdu pěšky jen asi 3 kilometry do Žirovnice, abych onen poslední autobus (další, navazující) stihla. On telefonoval s dispečinkem a tlumočil mi, že si nemám dělat starosti a že kdybych zameškala poslední spoj, že mi bude přiděleno taxi. Spolehla jsem se na to. Když jsme dojeli do stanice pan průvodčí mi předal číslo zákaznického servisu, že tam mám sama zavolat a vše si domluvit. To jsem učinila, ale dispečer (plzeňský dispečer) povolení k užití taxi neudělil. V té chvíli mi ale nezbývalo nic jiného, než jít s dvěma malými dětmi vinou tříhodinového zpoždění ČD pěšky 6 kilometrů a to v 18:57, takže děti již byly unavené a během naší cesty se začalo i stmívat (možná jsem měla přenocovat na nádraží?).
Nechápu, proč mi byly podány mylné informace, pokud taxi ČD uznají jen pokud člověk zmešká spoje ČD, a to třeba jen některé (nevím, neznám pravidla, dispečerům do hlavy nevidím a podle organizace autobusů při dnešní mimořádné události ani nechci), mají mi to tak sdělit a já bych učinila jiná rozhodnutí a učinila tak z nesnestielné cesty cestu alespoň o něco snesitelnější.
A pro pořádek opakuji, rozumím, že nastane porucha, rozumím, že se zadaří enormní tříhodinové zpoždění, ale čemu nerozumím je, proč podáváte mylné informace, které člověku zabraňují situaci co nejefektivněji s ohledem na své cíle a potřeby řešit. A ještě podotýkám, kdybych nejela s dětmi, nedožaduji se taxíku a nad vším mávnu rukou a z Popelína si dojdu pěšky rovnou. Českým drahám veřím, běžní zaměstnanci, které potkávám ve vlaku či na nádraží, jsou maximálně ochotní, ale jednání pana dispečera mě naprosto šokovalo - proč slibuje něco, co potom nedodrží? Někdo ho nutil to slíbit? Je to nefér a na ČD, kterým jinak fandím, protože narozdíl od soukromých dopravců, obsluhuje spoustu nerentabilních tratí, mě to hluboce zklamalo a myslím, že něco takového by se stávat nemělo. Navíc si myslím, že by ČD měla převzít svůj díl odpovědnosti za potíže, které svým zpožděním způsobí.
S pozdravem,
Tereza Sieglová, kód jízdenky R0FL32
Cesta Praha - Počátky/Žirovnice R713, R667 - mimořádná událost, zmeškání navazujícího spoje (posledního v daný den)
Osobní omluva od dispečera, který v mé kauze rozhodoval.
Garance toho, že nadále ČD nebude podávat klamavé (či dokonce lživé) informace cestujícím.
Doufám, že se tím budu zabývat, i když nechci "vyměnit zboží, vrátit peníze, či dostat slevu". Myslím, že můj požadavek je jasný a konkrétní.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.