Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Vyžadování úhrady ceny neobjednaného zboží je agresivní obchodní praktikou podle ustanovení § 5b a přílohy číslo 2 písm. f) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS"), kterou pokutuje Česká obchodní inspekce, pokud se jedná o tuzemský podnikatelský subjekt.
Pokud však spotřebitelka smlouvu s prodávajícím skutečně uzavřela a bylo tak učiněno za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku (např. přes internet, telefonicky), má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Po odstoupení od smlouvy a vrácení zboží zpět prodávajícímu je prodávající povinen vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky a to rovněž ve lhůtě 14 dnů. Pokud tak neučiní, má spotřebitelka právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávajícím zahraniční subjekt (ze Slovinska), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení sporu prostřednictvím naší služby obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.