Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, píši ohledně reklamace televize, kterou jsem zakoupil dne
13.7.2018 v prodejně Datart U Slávie, 10000 Praha 10. Již za necelých 10
měsíců po zakoupení se poprvé objevila vada s LCD panelem televize
spočívající v tom, že po zapnutí televize LCD panel začal poblikávat a
poté zůstala obrazovka černá. Právo z uvedené vady jsem u prodejce
uplatnil poprvé dne 11.5.2019. Po opravě se však vada s LCD panelem
vyskytla znovu a to již při kontrole předávané televize na prodejně. Při
předávání televize jsem musel žádat pracovníka Datartu, aby nám
televizi předvedl. LCD panel byl propadlý, silně znečištěný a po obvodu
se prohýbal. Umístění LCD panelu v rámu televize neodpovídalo
původnímu umístění.Už na prodejně jsem v Datartu podruhé dne
5.6.2019 reklamoval televizi a požadoval její odstranění. Po druhé
opravě se však vada s LCD panelem vyskytla již potřetí a to při kontrole
(o kterou jsem znovu musel pracovníka Datartu žádat) předávané
televize na prodejně. LCD panel byl poškozený (prasknutý) ve spodní
části televize. Třetí reklamace byla sepsána 7.7.2019 kvůli popsané
chybě LCD panelu bránící řádnému užívání televize. Od 11.5.2019 je
televize vkuse na reklamaci pro opakovaný výskyt vady s LCD panelem.
Dne 11.7.2019 jsem sepsal odstoupení od kupní smlouvy a zaslal na
e-mail Datartu i vedoucímu provozovny, kde byla televize zakoupena.
Od té doby jsem dostal pouze informaci, že je to v řešení a televize
bude opravena do 30 dnů. Nikdo z Datartu mi není schopen odpovědět,
kdy bude bude odstoupení od kupní smlouvy ze strany Datartu
vyřešeno.
TV Sharp LC 55CUF8472
Vrácení peněz za zakoupenou televizi. Televizi nemohu dnešním dnem užívat již 2 měsíce a 6 dnů a je stále na reklamaci. Po této zkušenosti, nechci mít jediné zboží zakoupené v Datartu. Jednání s Datartem a chování k zákazníkovi je příšerné. I podle recenzí na provozovnu (na google.com) nejsem jediný se špatnou zkušeností.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci (v tomto případě "poblikávání" obrazovky).
Pokud byla třetí reklamace uplatněna 7. 7. 2019, je prodávající povinen vyřídit reklamaci do 6. 8. 2019. Pokud tak neučiní, má se za to, že porušil kupní smlouvu podstatným způsobem. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem ze strany prodávajícího, má spotřebitel mimo jiné právo na odstoupení od smlouvy. Po odstoupení od smlouvy se smlouva ruší od počátku, spotřebitel má tedy nárok na vrácení peněžních prostředků. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, má spotřebitel právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nevyřízením reklamace ve lhůtě 30 dní se navíc prodávající dopouští přestupku, za který může být potrestán pokutou až do výše 3 000 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.