Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
v říjnu 2018 jsem zakoupil robotický vysavač Tesla Robostar T80 Pro s funkcí mokrého mopování, a už od prvního dne s ním byly problémy. Nedetekoval tmavé překážky, takže od počátku v plné rychlosti narážel do nábytku tmavé barvy. Například PC skříň už mám celou otlučenou od nárazů vysavače. Ale protože se v manuálu uvádí, že z fyzikálních důvodů infračervené senzory tmavé předměty nedetekují, tak jsem se s tím smířil.
Hlavní problém nastal minulý týden, kdy přestal fungovat středový kartáč. Vysavač jsem odvezl do Alzy, kde jsem vysavač zakoupil. A dnes mi přišlo vyjádření ze servisu a nestačil jsem se divit. Reklamace nebyla uznána z důvodu, doslovně cituji: "Ze spodní strany množství stop tekutin ve spárách, došlo k přejetí množství tekutin a jejich zatečení pod kryt baterie a do motorku středového kartáče. Vysavač není určen pro mokré vysávání! Ztrácí záruční podmínky". Podle mého názoru se servis zde odkazuje na manuál, kde se uvádí "Nepoužívejte zařízení na mokré nebo vlhké podlaze", což je naprosto absurdní a v rozporu s jeho hlavní funkcí a to je mokré mopování, kdy chtě nechtě se vysavač pohybuje po mokré podlaze. V režimu vysavače si nejsem vědom, že by vysával nějaké tekutiny ale při mopování se logicky na mokré podlaze pohybovat musí. Manuál si protiřečí.
Jsem ochotný vysavač dát k soudnímu znalci k odbornému a právnímu posouzení. Jaké myslíte, že mám šance?
Tesla Robostar T80 Pro. Čínský krám, který lze na eBay zakoupit pod různými "no name" značkami. Některé modely Tesly se prodávají i pod značkou Evolveo.
Chtěl bych vysavač vrátit a koupit si jiný, lepší, značkový. Tohle je odpad.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.