Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 4. 4. 2014 jsem uzavřela smlouvu se společností Lama energy, a. s. V této smlouvě byl uveden termín ukončení mé předchozí smlouvy 22. 10. 2016. Tento termín byl určen pracovníkem uzavírajícím smlouvu za Lama energy. Následně byl termín ukončení předchozí smlouvy potvrzen dopisem spolu s potvrzením o uzavření smlouvy. Po té mě kontaktovala firma Blue Ocean Management, s. r. o. s tím, že mají pro mě dárek v podobě žárovek. Ten mi byl doručen a vnucen kurýrem. Bohužel jsem podepsala kupní smlouvu na tyto žárovky. Nicméně již předání kontaktů další společnosti je dle mého porušení zákona (ve smlouvě jsem nikde nenašla povolení předávat mé osobní údaje třetím osobám). V průběhu roků došlo k posunutí termínu zahájení dodávek z 23. 10. 2016 na 23. 10. 2019. Tento posun jsem nezavinila já, ale Bohemia energy, která odmítla ukončit smlouvu v termínu stanoveném ve smlouvě s Lama energy. Jelikož jsem Lama energy předala plnou moc na ukončení smlouvy s Bohemia energy, nemohlo při ukončení stávající smlouvy dojít k mému pochybení. V září 2018 jsem ukončila odběr z odběrných míst, protože jsem byt, ve kterém se z těchto odběrných míst odebírala elektřinu a plyn, prodala. Tím došlo k ukončení smlouvy s Bohemia energy a smlouva s Lama energy pozbyla smysl. Dnes (19. 7. 2019) mi došla faktura za žárovky, které mi byly dodány jako dárek k uzavřené smlouvě. Po převzetí žárovek jsem se u firmy Blue Ocean Management, s. r. o. informovala, kdy budu muset žárovky vracet a zda mi je nevyfakturují, bylo mi sděleno, že budu muset žárovky zaplatit pouze v případě, že dojde k retenční smlouvě s Bohemia energy. Vzhledem k tomu, že jsem žádnou takovou smlouvu nepodepsala, nemohu za posun termínu ukončení smlouvy s Bohemia energy a smlouvu s Lama energy jsem nevypověděla, ale došlo k prodeji bytu, tudíž k plnění smlouvy nemohlo dojít, ale ne z mé viny, chtěla bych Vás požádat o radu, jakým způsobem dále postupovat. Žárovky, které jsem obdržela již nemám. V případě potřeby Vám zašlu naskenované dokumenty (smlouva s Lama energy, kupní smlouva na žárovky, komunikace s Lama energy ohledně začátku dodávek, faktura Blue Ocean Management, s. r. o., email s pracovníkem Blue Ocean Management, s. r. o.).
Děkuji za pomoc
Radmila Bambušková
2x balení 3 ks - 1x Philips LED (40W) E27 2700K a 1x Philips LED (25W) E14 2700K FR a 1x Philips LED 9,5W (60W) E27 2700K, 3000K
Chtěla bych poradit, jak mám dále postupovat. Vzhledem k tomu, že běží 14 denní lhůta k úhradě (splatnost 1. 8. 2019) Vás žádám o brzkou odpověď, jak mám postupovat dále.
|
Tweet |
Pokud skutečně zanikla smlouva o sdružených službách dodávky energií, na které byla závislá kupní smlouva, zanikla i tato kupní smlouva. Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy.
Zánikem kupní smlouvy vzniká spotřebitelce povinnost vrátit zboží, které od prodávajícího obdržela, a prodávajícímu naopak povinnost vrátit spotřebitelce kupní cenu. Pokud spotřebitelka nemá již nemá možnost vrátit zakoupené zboží, je povinna zaplatit prodávajícímu obvyklou cenu žárovek. Obvyklou cenou není cena určená ve smlouvě, nýbrž cena, které by bylo dosaženo při prodeji obdobné věci ve stejné době a v obvyklém obchodním styku.
Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.