Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3.4.2019 jsem odevzdal do opravy počítač all-in-one Lenovo s rozbitým displejem. Odhadnutá cena opravy byla 3.000,-. Firma se ani měsíc po odevzdání vůbec neozvala, až po několika urgencích mi sdělili, že čekají na náhradní LCD modul. 1.7. mi přišel email s naceněním opravy na 12.150,- (Přitom cena celého PC je 7.000,-) Odpovídající modul zjevně nesehnali a absurdně drahou a zjevně nevýhodnou nabídku poslali jen proto, protože jejím odmítnutím jim podle smlouvy vzniká nárok na 350,-. Komunikoval jsem s manažerem brněnské prodejny, ten považuje tento postup za normální. Počítač přes veškeré sliby stále není k vyzvednutí.
číslo servisu 9045100144
Chci, aby po mě firma nepožadovala poplatek 350,- Kč.
|
Tweet |
Pokud byla cena opravy určena odhadem, není vyloučeno, že tato cena může být podstatně navýšena. Zjistí-li však zhotovitel, že odhadovaná cena bude podstatně navýšena, je povinen o tom bez zbytečného odkladu informovat spotřebitele. Pokud tak neučiní, nemá právo na zaplacení rozdílu mezi novou cenou a původní cenou určenou odhadem. Informoval-li zhotovitel spotřebitele o nové ceně, má spotřebitel na výběr, zda bude souhlasit s novou cenou nebo zda od smlouvy odstoupí. Po odstoupení od smlouvy z výše uvedeného důvodu má zhotovitel právo na zaplacení části původně sjednané ceny pouze v případě, pokud měl spotřebitel z částečného plnění prospěch.
Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by spotřebitel získal nějaký majetkový prospěch (zhotovitel neposkytl žádnou službu a ani nedodal jinou součástku). Poplatek sjednaný ve smlouvě se spotřebitelem účtovaný spotřebiteli za to, že využil svého zákonného práva a odstoupil od smlouvy, je neoprávněný, neboť takovéto ujednání smlouvy uzavřené se spotřebitelem považujeme za nepřiměřené (§ 1813 občanského zákoníku). K nepřiměřeným ujednáním se nepřihlíží, pokud se jich spotřebitel nedovolává (§ 1815 občanského zákoníku). Poplatek by byl po právu pouze v případě, pokud by zhotovitel uzavřel smlouvu s objednatelem, jenž není spotřebitelem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.