Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 10.5.2014 som u Baťu (Vaclávské náměstí) reklamoval zničené pätníky, nakoľko boli z veľmi mäkkého materiálu. Obuv bola nosená 3x, čo pani pri reklamácii zapísala do protokolu, keďže podľa výzoru topánok usúdila, že boli nosené veľmi málo. Reklamácia bola vybavená v poriadku, pätníky vymenené. Pri preberaní obuvi som si ale všimol, že na jednej z nich je poškodený povrch (odlúpnutá časť kože, 2x2 mm). Takto poškodenú obuv som prevziať odmietol, takže som ich nechal reklamovať znovu. Táto reklamácia ale bola zamietnutá. Môžem sa nejakým spôsobom brániť? Najradšej by som kúpnej zmluvy odstúpil.
reklamácia č. 10066179, artikl 8244458
Odstúpenie od kúpnej zmluvy.
|
Tweet |
V tomto případě se nejedná o reklamaci vady. Spotřebitel má právo na náhradu škody dle § 2944 občanského zákoníku. Každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Prodávají by měl obuv uvést do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Hradí se škoda skutečná, tj. skuteční snížení hodnoty věci. Spotřebitel by také měl prokázat stav obuvi v době uplatnění reklamace.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.