Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#34292Hlučnost lednice - Chladnička 2dv. Goddess RDD085GW8A

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2019, před 5 lety

Juraj Repka

Znění stížnosti

27.6.2019 jsem zakoupil lednici v Datartu Praha 4. DBK. Hned po uvedení do provozu následující den jsem u prodejce reklamoval hluk. Odkázali mne na servis. Technik z BMK Praha 5 přišel 18.7. Naměřil 50 dB ( udávaná hodnota má být - 42dB), pak poodešel dále a bylo to 42 db. Kdyby šel na dvůr, asi by to bylo decibelů deset. Řekl, že vzhledem k ceně a značce mám být spokojen a na uvedený škrabot si mám zvyknout. Já jsem si ale vybral tuto lednici s mrazákem proto , protože je menší a každý díl má samostatné otvírání. To byl hlavní důvod koupě, ne cena. Vzhledem k tomu, že se technik choval slušně, tak se mu to podepsal . Prostě mne ukecal-zmanipuloval. Udělal jsem tím chybu. Protože i při chodu televize asi 7 m vzdálené, vždycky slyším, kdy lednice zapne. A ačkoliv je neotvíraná, tak zapíná 3x do hodiny na 10 minut. Pak jsem hledal, kdo vlastně tu lednici vyrábí. Nikde na její kastli či kompresoru není nic napsané. A že je vevnitř štítek s údaji a na mrazáku nápis a izolepa, to nic neříká. Ani v návodu se NIC o původu nepíše. Klidně to může být repasovaná stará lednice vložena do jiného obalu.


Požadované řešení

Navrhuji výměnu - přímo od výrobce, či dovozce, či kdo zastupuje v ČR tuto značku nejasného původu. Ať tu lednici ve Zlíně zapnou, přeměří hlučnost a pokud nebude vrzat, tak jí mohou příležitostně přivést a tu vrzající si odvést. Mimochodem prodejce mi "vnutil" prodloužení záruky na 6 let. Taky v Datartu tento typ lednice nebyl k nahlédnutí a vyzkoušení. Řekli mi, že ji mají pouze ve skladu a na internetu.

Děkuji Repka


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2019 19:26, před 5 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena třetí osoba. Všechny nároky je tedy nutné uplatňovat vůči prodávajícímu (tedy společnosti DATART INTERNATIONAL,a.s.).

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, nebo které prodávající inzeroval, je věc vadná. Má-li věc vady, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla (tedy že hlučnost lednice je v souladu se smlouvou, s obecně závaznými právními předpisy a s tím, co prodávající sám inzeroval).

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 15:29, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.